Αγαπημένα αριστουργήματα του Monet περιλαμβάνει η έκθεση του Μουσείου Καλών Τεχνών στη Βοστώνη

Meadow with Poplars, 1875. Oil on canvas.Bequest of David P. Kimball in memory of his wife Clara Bertram Kimball/Photograph © Museum of Fine Arts, Boston

Το χρώμα ήταν για εκείνον στο επίκεντρο του καμβά του χωρίς να τον ενδιαφέρει η ακρίβεια στην απόδοση των μορφών. Στα έργα του υπάρχει αλήθεια αλλά όχι λογική. Ο Claude Monet (1840–1926) είδε τον κόσμο διαφορετικά δημιουργώντας στην πορεία ένα νέο κίνημα ζωγραφικής, τον γνωστό μας ιμπρεσιονισμό. Βρήκε την ομορφιά στη φύση, σε τοπία κοινά όσο και μαγικά και τα αποτύπωσε στους πίνακες του αλλάζοντας τη πορεία της τέχνης. Τα νούφαρα από τότε που τα ζωγράφισε δεν ήταν ποτέ ξανά τα ίδια.

Στην έκθεση «Monet and Boston: Legacy Illuminated» που τρέχει στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης (MFA) έως τις 17 Οκτωβρίου, οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν 25 αριστουργήματα του καλλιτέχνη. Τα έργα προέρχονται τόσο από τη συλλογή του Μουσείου, όσο και από ιδιώτες. Η έκθεση ξεκινά εξετάζοντας την εξέλιξη και την πρώιμη καριέρα του Monet, στην αρχή της οποίας σκοπός του ήταν να αποδώσει την αλλαγή του φωτός και των εποχών στους πίνακές του.

The Water Lily Pond, 1900. Oil on canvas. Given in memory of Governor Alvan T. Fuller by the Fuller Foundation/Photograph © Museum of Fine Arts, Boston

Στη συνέχεια η έκθεση διευρύνεται για να εξετάσει τη δέσμευσή του με την ιαπωνική τέχνη και το έργο του παράλληλα με εκείνο του προκατόχου του Jean-François Millet (1814–1875) και του σύγχρονου Auguste Rodin (1840–1917), καλλιτέχνες των οποίων οι δημιουργίες είχαν μεγάλη αποδοχή στη Βοστώνη. Μια γενιά μεγαλύτερος, ο Millet βοήθησε στο άνοιγμα του δρόμου για τον ιμπρεσιονισμό με εικόνες γαλλικών τοπίων και αγροτικής εργασίας, όπως αποτυπώνονται στον πίνακά του «The Sower» του 1850 – αγαπημένο έργο από τους συλλέκτες της Βοστώνης όσο και από τον Monet.

La Japonaise (Camille Monet in Japanese Costume), 1876. Oil on canvas. 1951 Purchase Fund/Photograph © Museum of Fine Arts, Boston

Ο Monet και ο Rodin, ο οποίος επίσης εκπροσωπείται στην έκθεση με διάσημα έργα όπως το «Eternal Springtime» του 1881 και το «Psyche» του 1899, μοιράστηκαν έναν βαθύ αμοιβαίο σεβασμό και η τέχνη τους παρουσιάστηκε συχνά μαζί. Ο Monet δεν ταξίδεψε ποτέ στη Βοστώνη, αλλά ακόμη και κατά τη διάρκεια της ζωής του, οι πίνακές του βρίσκονταν στους τοίχους των γκαλερί τέχνης της πόλης, στα σπίτια των συλλεκτών και στο MFA.

Το «Monet and Boston: Legacy Illuminated» γιορτάζει αυτήν την ιστορία του εμπνευστή του ιμπρεσιονισμού που πέθανε χωρίς να έχει συνειδητοποιήσει πόσο άλλαξε την τέχνη και ακολουθεί το «Monet and Boston: Lasting Impression», το οποίο διοργανώθηκε προς τιμήν της 150ης επετείου του Μουσείου το 2020.

Περισσότερα για την έκθεση δείτε εδώ: https://www.mfa.org/exhibition/monet-and-boston-legacy-illuminated