3 συνταγές για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας

Πηγη: loveandgoodstuff.com

To γεύμα της Καθαράς Δευτέρας ακόμα και κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες που πραγματοποιείται και φέτος, μπορεί να είναι πραγματικά λαχταριστό και πρωτότυπο, με πλούσιες γεύσεις. Αυτές οι 3 συνταγές είναι νηστίσιμες, νόστιμες και εύκολες. Ώρα να πιάσετε τις κουτάλες…

Γαρίδες με ντομάτα και αρωματισμένο κουρκουμά

Υλικά: 300 γραμμ. γαρίδες καθαρισμένες, 2 κ. τριμμένο κουρκουμά, 5 μικρά κρεμμύδια, 2-3 κόκκινες πιπεριές τσίλι χωρίς σπόρια, 5 σκελίδες σκόρδo, 1 κομμάτι τζίντζερ, 3 κ. ελαιόλαδο, ½ κ.γ. πάπρικα, 800 γραμμ. φρέσκες ντομάτες ψιλοκομμένες.

Διαδικασία: Σε ένα μπολ ανακατεύετε τον κουρκουμά και λίγο νερό. Ρίχνετε μέσα τις γαρίδες και τα αφήνετε να μαριναριστούν για 15′. Στο μπλέντερ τοποθετείτε τα κρεμμύδια, τις πιπεριές, το σκόρδο και το τζίντζερ και χτυπάτε μέχρι να λιώσουν. Ρίχνετε το ελαιόλαδο σε ένα τηγάνι και σοτάρετε το παραπάνω μείγμα. Βάζετε και την πάπρικα και συνεχίζετε να σοτάρετε. Προσθέτετε τις ψιλοκομμένες ντομάτες και τα αφήνετε να βράσουν. Στη συνέχεια βάζετε μέσα τις γαρίδες και τα μαγειρεύετε όλα μαζί για 5′. Σερβίρετε με βρασμένο ρύζι.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Nicole (@therealfoodieoflongisland)

Ψητό κουνουπίδι

Υλικά: 1 κουνουπίδι, 3 κ. ελαιόλαδο, 5 κ. πελτέ ντομάτας, 1 κ. μουστάρδα, 1 κ. ρίγανη, ½ κ. σκόρδο σε σκόνη, ελιές, αλάτι, φρεσκοτριμένο πιπέρι.

Διαδικασία: Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς. Σε ένα μπολ χτυπάτε το ελαιόλαδο, τον πελτέ ντομάτας και τη μουστάρδα. Προσθέτετε τη ρίγανη, το σκόρδο σε σκόνη, αλατοπιπερώνετε και ανακατεύετε καλά. Στη συνέχεια βάζετε το κουνουπίδι μέσα στο μείγμα και αναδεύετε με μια σπάτουλα για να πάει παντού η σάλτσα. Έπειτα τοποθετείτε το φαγητό σε ένα ταψί και το ψήνετε στο φούρνο για περίπου 30΄μέχρι να μαλακώσει το κουνουπίδι. Σερβίρετε ρίχνοντας τις ελιές.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by @healthymealtoday

Σαλάτα με φακές, ντομάτα και σκόρδο

1 φλιτζ. φακές βρασμένες, 1/2 φλιτζ. πλιγούρι βρασμένο, 3-4 φλιτζ. ψιλοκομμένη ντομάτα, 6-8 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο, 2 κ. ελαιόλαδο, 1/2 φλιτζ. μαϊντανό ψιλοκομμένο, 1/4 φλιτζ. ντρέσινγκ από ξίδι και λεμόνι, αλάτι, πιπέρι.

Διαδικασία: Σε ένα μπολ ανακατεύετε τις φακές με το πλιγούρι. Σοτάρετε σε ένα τηγάνι με το ελαιόλαδο και το σκόρδο, σε χαμηλή θερμοκρασία για 10′. Το αποσύρετε από τη φωτιά και το ρίχνετε στο μπολ με τις φακές και το πλιγούρι. Προσθέτετε το μαϊντανό και ανακατεύετε καλά. Περιχύνετε με το ντρέσινγκ, αλατοπιπερώνετε, ανακατεύετε καλά και σερβίρετε.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Sarah (@makingthymeforhealth)