Τι θα συμβεί αν μειώσετε την προσθήκη ζάχαρης – 6 μοναδικά οφέλη για την υγεία
Γυναίκα βάζει ζάχαρη στον καφέ
Credit: 123RF

Στη σύγχρονη εποχή, η κατανάλωση ζάχαρης έχει φτάσει σε ανησυχητικά ποσοστά και είναι ήδη γνωστό ότι η υπερβολική πρόσληψη τροφών με πρόσθετη ζάχαρη κρύβει κινδύνους για την υγεία μας. Ασθένειες όπως η παχυσαρκία, η τερηδόνα, ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις, ακόμη και ο καρκίνος έχουν συνδεθεί με μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Έτσι, δεν είναι μυστικό ότι ο περιορισμός της πρόσθετης ζάχαρης μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό μας.

Η ζάχαρη είναι ένας από τους κύριους τύπους υδατανθράκων που βρίσκεται σε πολλά τρόφιμα. Η φυσική ζάχαρη μπορεί να βρεθεί στα φρούτα, τα λαχανικά και το γάλα. Ωστόσο, η προσθήκη ζάχαρης μπορεί να είναι λόγος ανησυχίας.

Η προστιθέμενη ζάχαρη μπορεί να βρεθεί σε τρόφιμα όπως αρτοσκευάσματα, καραμέλες, αναψυκτικά και πολλά άλλα εξαιρετικά επεξεργασμένα φαγητά και ποτά. Παρόλο που οι υδατάνθρακες είναι σημαντικοί επειδή παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό, η προστιθέμενη ζάχαρη στερείται ευεργετικών θρεπτικών συστατικών που μπορεί να παρέχονται με την κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων.

Τα έξι μεγαλύτερα οφέλη αν κόψετε την προσθήκη ζάχαρης

Οδηγεί σε απώλεια βάρους

Ένα άτομο χρειάζεται κατά μέσο όρο 2.000–2.500 θερμίδες την ημέρα για να διατηρήσει το βάρος του ή 1.500–2.000 θερμίδες την ημέρα για να χάσει 1 κιλό σε μια εβδομάδα. Μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη περιέχει περίπου 20 θερμίδες και τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετη ζάχαρη έχουν πολύ περισσότερες από ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη ανά μερίδα.

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, η μείωση της πρόσληψης τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετη ζάχαρη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων σας, βοηθώντας σας να χάσετε βάρος.

Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Η διακοπή της ζάχαρης όχι μόνο βοηθά στη διαχείριση του βάρους, αλλά μπορεί επίσης να βελτιώσει την καρδιαγγειακή σας υγεία, ειδικά ως αποτέλεσμα της απώλειας βάρους. Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει την υψηλή κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης με καρδιακές παθήσεις και αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ως εκ τούτου, η American Heart Association έχει συστήσει ότι η μέγιστη ποσότητα θερμίδων από την προστιθέμενη ζάχαρη πρέπει να είναι έως και 100 θερμίδες την ημέρα για τις γυναίκες (περίπου 6 κουταλάκια του γλυκού) και έως και 150 θερμίδες την ημέρα για τους άνδρες (περίπου 9 κουταλάκια του γλυκού).

Μακαρόν γλυκά που πετάνε
Credit: Unsplash.com

Ενισχύει την στοματική υγεία

Η ζάχαρη έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη τερηδόνας και ουλίτιδας. Όταν τρώτε ή πίνετε ένα ζαχαρούχο φαγητό ή ποτό, τα βακτήρια στο στόμα σας αρχίζουν να παράγουν οξέα που μπορεί τελικά να διαβρώσουν την επιφάνεια των δοντιών σας, οδηγώντας σε τερηδόνα.

Επομένως, εάν θέλετε να βελτιώσετε τη στοματική σας υγεία, πρέπει να περιορίσετε την πρόσθετη ζάχαρη, να διατηρήσετε καλές συνήθειες οδοντικής υγιεινής και να επισκέπτεστε τον οδοντίατρό σας σε τακτική βάση.

Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

Όταν καταναλώνετε ζάχαρη και άλλους υδατάνθρακες, το πάγκρεας σας λαμβάνει ένα σήμα για να παράγει και να απελευθερώσει μια ορμόνη που ονομάζεται ινσουλίνη στην κυκλοφορία του αίματος, έτσι ώστε η ζάχαρη να μπορεί να εισέλθει στα κύτταρα του σώματός σας για να χρησιμοποιηθεί ως ενέργεια.

Ωστόσο, σε άτομα με διαβήτη τύπου 2, είτε το πάγκρεας αδυνατεί να παράγει αρκετή ινσουλίνη είτε τα κύτταρα του σώματος δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν σωστά την ινσουλίνη. Επομένως, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα (γλυκόζη) παραμένουν πολύ υψηλά.

Οι κύριοι παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 περιλαμβάνουν το υπερβολικό βάρος και τις ανθυγιεινές συνήθειες του τρόπου ζωής. Η διακοπή της πρόσθετης ζάχαρης, η ισορροπημένη διατροφή και η άσκηση είναι οι καλύτεροι τρόποι για την πρόληψη της εμφάνισης αυτής της ασθένειας.

Βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Όπως αναφέραμε ήδη, η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται και απελευθερώνεται από το πάγκρεας ως απόκριση στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, που μπορεί να προκληθούν από την κατανάλωση ζαχαρούχων τροφίμων. Ωστόσο, πριν από την εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2, ορισμένα άτομα μπορεί να αναπτύξουν αντίσταση στην ινσουλίνη.

Η αντίσταση στην ινσουλίνη συμβαίνει όταν τα κύτταρα του σώματος δεν ανταποκρίνονται καλά στην ινσουλίνη και το σάκχαρο δεν μπορεί να μπει μέσα στα κύτταρα. Το πάγκρεας αρχίζει να παράγει περισσότερη ινσουλίνη, ώστε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα να παραμείνουν σε φυσιολογικά όρια. Εάν αυτό επιμείνει, ένα άτομο μπορεί να αναπτύξει διαβήτη τύπου 2.

Σε κάθε περίπτωση, η σύσταση είναι η ίδια, καθώς η μείωση της πρόσθετης πρόσληψης ζάχαρης, η ισορροπημένη διατροφή και η άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας, βελτιώνοντας έτσι την ευαισθησία στην ινσουλίνη στα κύτταρα του σώματός σας.

Βελτιώνει την υγεία του δέρματος

Η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης και άλλων ενώσεων που σχηματίζονται κατά την επεξεργασία τροφίμων, παίζει ρόλο στην επιτάχυνση της γήρανσης του δέρματος, η οποία γίνεται εμφανής από την εμφάνιση πρόωρων ρυτίδων και λεπτών γραμμών.

Τα συνεχώς αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και η πιθανή επακόλουθη ανάπτυξη αντίστασης στην ινσουλίνη μπορεί να είναι η βασική αιτία του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS), το οποίο μπορεί να προκαλέσει δερματικά προβλήματα όπως ακμή και υπερτρίχωση (υπερβολική τριχοφυΐα).

Η μείωση της πρόσληψης πρόσθετης ζάχαρης μπορεί να είναι ένας από τους παράγοντες του τρόπου ζωής που παίζει ρόλο στη βελτίωση της υγείας και της εμφάνισης του δέρματός σας.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα