Ποιο εύγεστο και… καθημερινό συστατικό μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από άνοια
Credit: 123RF

Η κατανάλωση περισσότερου ελαιολάδου στη διατροφή σας μπορεί να αποφέρει μεγάλα οφέλη στη γνωστική υγεία και τη μακροζωία. Σύμφωνα με ερευνητές από το Harvard TH Chan School of Public Health και άλλα πανεπιστήμια, οι άνθρωποι που κατανάλωναν πάνω από 7 γραμμάρια ελαιόλαδου την ημέρα είχαν 28% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από άνοια σε σύγκριση με εκείνους που το κατανάλωναν σπάνια ή ποτέ. Αυτό συνέβαινε ανεξάρτητα από την ποιότητα της διατροφής του ατόμου.

Συγκεκριμένα, ανέλυσαν δεδομένα για την υγεία του πληθυσμού για περισσότερους από 92.000 ενήλικες σε μια περίοδο 28 ετών. Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν 56 και κανένας από αυτούς δεν είχε καρδιοπάθεια ή καρκίνο. Οι ερευνητές στη συνέχεια το συνέκριναν με το ποσοστό θανάτου από άνοια.

«Η αντικατάσταση της πρόσληψης ελαιολάδου για τη μαργαρίνη και τη μαγιονέζα συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από άνοια και μπορεί να είναι μια πιθανή στρατηγική για τη βελτίωση της μακροζωίας χωρίς άνοια», έγραψαν οι ερευνητές στα ευρήματα της μελέτης.

«Αυτά τα ευρήματα επεκτείνουν τις τρέχουσες διατροφικές συστάσεις για την επιλογή ελαιολάδου και άλλων φυτικών ελαίων στο πλαίσιο της γνωστικής υγείας και της σχετικής θνησιμότητας».

Τα οφέλη από την κατανάλωση ελαιολάδου προέρχονται από τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, σύμφωνα με τη Lindsay Allan, εγγεγραμμένη διαιτολόγο διατροφολόγο και ιδιοκτήτη της Back in Balance Nutrition, LLC, στο Tampa Bay της Φλόριντα.

«Το οξειδωτικό στρες είναι μια από τις κύριες αιτίες των ασθενειών – γι’ αυτό μιλάμε πάντα για την κατανάλωση άφθονων τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά που έχουν την ικανότητα να «σβήνουν» αυτές τις ελεύθερες ρίζες ή «οξειδωτικά» που προκαλούν βλάβη στα κύτταρά μας. ” είπε στο Fox News Digital.

«Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο είναι ένα από εκείνα τα τρόφιμα που είναι εξαιρετικά πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, οι οποίες δρουν ως ισχυρά αντιοξειδωτικά στον οργανισμό», συνέχισε.

«Έτσι είναι λογικό ότι η συχνή κατανάλωση ελαιολάδου – σε αντίθεση με εκείνα τα εξαιρετικά οξειδωμένα, επεξεργασμένα σπορέλαια που βρίσκουμε σε όλα τα παντοπωλεία – θα μετριάσει τη βλάβη στους νευρώνες που προκαλούνται από το οξειδωτικό στρες».

Η Tanya Freirich, εγγεγραμμένη διαιτολόγος διατροφολόγος στο Charlotte της Βόρειας Καρολίνας, η οποία ασκεί το επάγγελμά της ως The Lupus Dietitian, δεν συμμετείχε στη μελέτη, αλλά σχολίασε τα οφέλη του ελαιολάδου για την υγεία. «Το ελαιόλαδο είναι μια εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, ένα θρεπτικό λίπος που πολλοί άνθρωποι δεν καταναλώνουν αρκετά», είπε στο Fox News Digital. “Μια υψηλότερη πρόσληψη ωμέγα-3 είναι γνωστό ότι μειώνει την άνοια και τη γνωστική εξασθένηση. Είναι υπέροχο να βλέπουμε τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης ελαιολάδου, μιας εξαιρετικής πηγής ωμέγα-3, και του μειωμένου κινδύνου άνοιας.”

«Αυτή η μελέτη εξέτασε τα αρχεία υγείας των ανθρώπων, τα αρχεία θανάτου, τη διατροφή και τα ερωτηματολόγια συχνότητας τροφής για να προσπαθήσει να εντοπίσει πιθανές συνδέσεις μεταξύ της ειδικής πρόσληψης τροφής και του κινδύνου θανάτου που σχετίζεται με την άνοια», σημείωσε η Rebecca M. Edelmayer, PhD, ανώτερη διευθύντρια επιστημονικής δέσμευσης. στον Σύλλογο Αλτσχάιμερ.

“Δεν είναι μια μελέτη παρέμβασης όπου κάποιοι άνθρωποι έτρωγαν ελαιόλαδο και άλλοι όχι – που είναι το “χρυσό πρότυπο” για τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται μια κλινική δοκιμή θεραπείας. Αυτό σημαίνει ότι αυτή η μελέτη μπορεί να δείξει μια συσχέτιση ή σύνδεση μεταξύ δύο πραγμάτων. αλλά δεν μπορεί να αποδείξει την αιτία και το αποτέλεσμα». Η Edelmayer σημείωσε επίσης ότι τα αρχεία θανάτων μπορεί να μην αποτελούν αξιόπιστο προσδιορισμό της θνησιμότητας από άνοια, επειδή η άνοια και η νόσος του Alzheimer συχνά «υποαναφέρονται» ως αιτία θανάτου.

Υπάρχει επίσης ανάγκη για μελέτες σε ευρύτερους πληθυσμούς, πρόσθεσε η Edelmayer, καθώς αυτή επικεντρώθηκε κυρίως σε μη Ισπανόφωνους Λευκούς.

«Υπάρχουν καλά, ποιοτικά στοιχεία ότι η κατανάλωση περισσότερου ελαιολάδου και παρόμοιων φυτικών ελαίων και λιγότερων ζωικών λιπών έχει οφέλη για την υγεία, ιδιαίτερα οφέλη για την καρδιά », είπε. “Θα ήταν υπέροχο εάν ένα συγκεκριμένο τρόφιμο μπορούσε να καθυστερήσει ή να αποτρέψει τη νόσο του Αλτσχάιμερ, αλλά δεν έχουμε επιστημονικές αποδείξεις ότι αυτοί οι ισχυρισμοί είναι αληθινοί. Χρειαζόμαστε τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες κλινικές δοκιμές για να αξιολογήσουμε εάν κάποια τρόφιμα έχουν επιστημονικά αποδεδειγμένη ευεργετική δράση.”

«Εκτός από την πρόσληψη ελαιολάδου, οι άνθρωποι θα πρέπει να εξακολουθούν να στοχεύουν στην τακτική άσκηση, να συμβαδίζουν με χόμπι που διεγείρουν το μυαλό τους και να καταναλώνουν άλλες υγιεινές τροφές για την καλύτερη προστασία από την ανάπτυξη άνοιας», είπε η Frierich.

«Επιπλέον, άλλες συνήθειες όπως το κάπνισμα και η χρήση αλκοόλ ή καταστάσεις υγείας όπως ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και η υψηλή χοληστερόλη μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη άνοιας». Είναι επίσης σημαντικό να διατηρούνται τακτικά προγραμματισμένα ραντεβού με γιατρούς για τη διαχείριση άλλων κινδύνων για την υγεία, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα