Φούσκωμα… λόγω του πολύ φαγητού; 9 αρωματικά βότανα που το καταπολεμούν και σας ανακουφίζουν
Fresh herbs hanging isolated on white background. Basil, rosemary, sage, thyme, mint, oregano, dill, marjoram, savory, lavender, dandelion

Νηστέψατε, αποφύγατε λιπαρά, κρέατα, σοκολάτες και ό,τι άλλο δεν επιτρεπόταν τις ημέρες της νηστείας και από το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου, απολαύσατε ό,τι τραβούσε η όρεξή σας. Μαγειρίτσα, λουκάνικα, τηγανητές πατάτες, αυγά… Το Πάσχα πάλι, όλοι τιμήσαμε το αρνάκι ή το κατσικάκι, δοκιμάσαμε την πετσούλα, αλλά και τις νόστιμες πίτες και πολλά ακόμη καλούδια που είχε το πασχαλινό μας τραπέζι. Ωστόσο για να σας βοηθήσουμε να μην είστε αγκαλιά με ένα ποτήρι σόδα, και για να μη σας χαλάσει η διάθεση… και σήμερα, όπως την πάθαμε εμείς χθες…Βασική συμβουλή: μη φάτε μεγάλες μερίδες! Αν όμως νιώσετε φούσκωμα γιατί το παρακάνατε… λόγω και της σημερινής εορτάσιμης ημέρας -Αγίου Γεωργίου- η βοτανολόγος Rachelle Robinett προτείνει τις καλύτερες φυσικές και πιο απλές λύσεις για την ανακούφιση του μετεωρισμού.

Χαμομήλι

Στα λουλούδια του χαμομηλιού προσδίδονται εκτός από χαλαρωτικές ιδιότητες και ανακουφιστικές για το στομάχι με τη σφραγίδα της επιστήμης. Σύμφωνα με μια παλαιότερη ανασκόπηση, το χαμομήλι αναδείχτηκε για τις θεραπευτικές ιδιότητες στις γαστρεντερικές διαταραχές ως ισχυρός αντιφλεγμονώδης παράγοντας, ανακουφίζοντας και από το φούσκωμα.

Τσάι Earl Grey

Ένα από τα πιο διάσημα μείγματα μαύρου τσαγιού με το χαρακτηριστικό άρωμα περγαμόντο από το έλαιό του θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό και στην καταπολέμηση του φουσκώματος.

Μέντα

Είτε πρόκειται για έλαιο, εκχύλισμα ή ολόκληρα φύλλα μέντας, το συγκεκριμένο είδος τσαγιού ανακουφίζει από τα συμπτώματα και τον πόνο που σχετίζονται με το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου σύμφωνα με μια παλαιότερη μετα-ανάλυση. Επιπλέον, μια διαφορετική μετα-ανάλυση διαπίστωσε ότι η μέντα λειτούργησε καταπραϋντικά για το παχύ έντερο κατά τη διάρκεια διαδικασιών κολονοσκόπησης, γεγονός που μπορεί να μεταφραστεί σε ανακούφιση από το φούσκωμα, εάν η βασική αιτία είναι ο ερεθισμός του παχέος εντέρου.

Πικραλίδα ή ταράξακο

Ακόμα ένα λουλούδι του αγρού, η πικραλίδα, θα μπορούσε να κάνει θαύματα στο στομάχι. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο βότανο είναι αποτελεσματικό στην ανακούφιση της φλεγμονής κατά μήκος ολόκληρου του γαστρεντερικού σωλήνα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, ήταν αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, της δυσπεψίας, της γαστρίτιδας, των ελκών και της κολίτιδας, καταστάσεις που σχετίζονται με το φούσκωμα.

Μάραθος 

Μελέτη διαπίστωσε ότι το συμπλήρωμα μάραθου επηρέασε θετικά την ακεραιότητα της εντερικής επένδυσης, υποδηλώνοντας έναν μηχανισμό με τον οποίο μπορεί να βοηθήσει στην καταπράυνση του φουσκώματος.

Τσάι κανέλας

Σιγοβράζοντας για 10 με 15 λεπτά μερικά ξυλάκια κανένας ή ανακατεύοντας αλεσμένη κανέλα με βραστό νερό έχετε ένα σπιτικό ρόφημα που καταπολεμά το φούσκωμα. Θα μπορούσατε επίσης να την ανακατέψετε με άλλα βότανα.

Μελισσόχορτο

Το μελισσόχορτο είναι ακόμα ένα βότανο ιδιαίτερα ευεργετικό για τον γαστρεντερικό σύστημα. Μια παλιότερη μελέτη σε ζώα συμπέρανε ότι συνέβαλε στην κινητικότητα του εντέρου αποτρέποντας το φούσκωμα. Μια άλλη ανασκόπηση σημείωσε ότι το μελισσόχορτο έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου στο έντερο, ενώ καταπραΰνουν τους ιστούς του.

Θυμάρι 

Στις πολλαπλές χρήσεις του θυμαριού περιλαμβάνεται και το βοτανικό τσάι, βοηθώντας στην ανακούφιση της μυϊκής έντασης στον γαστρεντερικό σωλήνα.

Τσάι τζίντζερ

Η δράση της πιπερόριζας και τα παράγωγά της είναι γνωστά για την ανακούφιση των στομαχικών διαταραχών. Υπάρχουν μάλιστα πολλές έρευνες που υποστηρίζουν τη χρήση του τζίντζερ ως κοινή αντιφλεγμονώδη οικιακή θεραπεία για τη ναυτία. Η γενική καταπραϋντική επίδραση του τζίντζερ στον γαστρεντερικό σωλήνα μπορεί επίσης να κάνει μεγάλη διαφορά στα συμπτώματα φουσκώματος.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα