Μελίνα Μερκούρη: Όταν η “τελευταία Ελληνίδα θεά” ερμήνευσε τη “Μήδεια” – Φωτογραφία που θα σας καθηλώσει

Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης, Άρης Λουπάσης, δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram μια σπάνια φωτογραφία, στην οποία η Μελίνα Μερκούρη ερμηνεύει τη “Μήδεια” στο ομώνυμο έργο του Ευρυπίδη που ανέβηκε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το 1976.

Γράφει ο Άρης Λουπάσης στην ανάρτησή του:

Η Μελίνα Μερκούρη σε ένα ιδιαίτερα εκφραστικό και δυνατό γκρο πλαν από την εμφάνισή της στον χώρο της αρχαίας τραγωδίας ερμηνεύοντας εκπληκτικά την “Μήδεια” στο ομώνυμο έργο του Ευριπίδη που ανεβαίνει από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και κάνει πρεμιέρα στις 14 Αυγούστου του 1976 στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων στην Καβάλα. Όπως θα δηλώσει η ίδια, ένας ρόλος με “ιδεολογία” και ο μεγαλύτερος που έχει γραφτεί για γυναίκα στο θέατρο και ονειρεύονταν χρόνια να ερμηνεύσει, νιώθοντας σαν ένα άλογο που ετοιμάζεται να τρέξει και όλοι φοβούνται μήπως στραβοπατήσει και σπάσει το πόδι του μέχρι να φτάσει στο τέρμα.

Η πρόταση γίνεται από τον σημαντικό Μίνωα Βολανάκη ο οποίος επιμελείται την μετάφραση και την σκηνοθεσία, ενώ τον συμπρωταγωνιστικό ρόλο αναλαμβάνει ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ εντυπωσιάζοντας το κοινό με την επιβλητική παρουσία του. Η παράσταση συνεχίζεται με επιτυχία σε Μακεδονία, Θράκη, Λυκαβηττό και Βουλγαρία εκτός από την Επίδαυρο όπου ακυρώνεται λίγο καιρό πριν την επίσημη πρεμιέρα με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί ως η “εξόριστη” Μήδεια. Όπως αναφέρεται, ο λόγος της ακύρωσης ήταν η έγκριση την ίδια περίοδο για το ανέβασμα της συγκεκριμένης τραγωδίας από το Εθνικό Θέατρο με καλλιτεχνικό δ/ντη τον Αλέξη Μινωτή και την Ελένη Χατζηαργύρη στον ομώνυμο ρόλο.

Το γεγονός αυτό προκαλεί την έντονη αντίδραση του μεγάλου θεατράνθρωπου Μάριου Πλωρίτη αναφέροντας “Γιατί το Εθνικό θυμήθηκε να ανεβάσει στην Επίδαυρο την Μήδεια δύο μήνες αφότου το Κρατικό Βορείου Ελλάδος είχε προγραμματίσει την δική του”. Πέντε χρόνια αργότερα, η Μελίνα εμφανίζεται τελικά στην Επίδαυρο για πρώτη φορά ερμηνεύοντας με έξοχο τρόπο την Κλυταιμνήστρα στην “Ορέστεια” του Αισχύλου την οποία ανεβάζει ο Κάρολος Κουν, αποτελώντας και την τελευταία εμφάνισή της στο θεατρικό σανίδι.

Η αξέχαστη “Ελληνίδα Θεά” υπήρξε από τους λίγους Έλληνες καλλιτέχνες που κατάφερε μόνο με την αναφορά του μικρού της ονόματος να είναι πλήρως αναγνωρίσιμη και να κάνει μέσα από το έργο και την διεθνή ακτινοβολία της, γνωστή την Ελλάδα στα πέρατα του κόσμου.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα