Η μεγάλη δημοπρασία της Bonhams με τίτλο The Gene Hackman Collection: A Life in Art εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο συζητημένα πολιτιστικά γεγονότα του φετινού φθινοπώρου. Μετά τον αιφνίδιο θάνατο του εμβληματικού ηθοποιού και της συζύγου του, οι συλλέκτες βρέθηκαν μπροστά σε μια σπάνια ευκαιρία να δουν από κοντά, και τελικά να διεκδικήσουν, τα αντικείμενα που συνόδευσαν την προσωπική και καλλιτεχνική ζωή του Hackman για δεκαετίες. Η δημοπρασία ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με όλα τα έργα του live auction να πωλούνται και αρκετά να σπάνε τις αρχικές εκτιμήσεις.

Αυτό που είδαν οι επισκέπτες δεν ήταν απλώς μια σειρά από πίνακες και προσωπικά αντικείμενα. Ήταν η αποτύπωση ενός άνδρα που, πέρα από την καριέρα του στο Hollywood, καλλιέργησε μια βαθιά σχέση με την τέχνη, τη συλλογή και τη δημιουργία. Η συλλογή αριθμούσε πάνω από 400 αντικείμενα, από έργα μεγάλων καλλιτεχνών και γλυπτά μέχρι Golden Globes, προσωπικά χειρόγραφα και άλμπουμ γεμάτα με σημειώσεις και μνήμες. Με αυτόν τον τρόπο, οι ενδιαφερόμενοι μπόρεσαν να δουν μια διαφορετική, πιο ιδιωτική πλευρά του βραβευμένου ηθοποιού, που σε όλη του τη ζωή προτιμούσε τη χαμηλή δημοσιότητα.
Στο επίκεντρο της προσοχής βρέθηκαν τα μεγάλα εικαστικά έργα, που όχι μόνο δικαίωσαν τις υψηλές εκτιμήσεις της Bonhams, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις τις ξεπέρασαν εντυπωσιακά. Ο πίνακας Figure on the Jetty (1957) του Milton Avery ήταν το αδιαμφισβήτητο αστέρι της βραδιάς. Το έργο, που θεωρείται ένα από τα πιο λεπτοδουλεμένα και σπάνια παραδείγματα της ώριμης περιόδου του καλλιτέχνη, έφτασε τα 508.500 δολάρια, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή θέση του Avery στη σύγχρονη συλλεκτική αγορά. Αντίστοιχο ενδιαφέρον προσέλκυσε και το εμβληματικό Green (1986) του Richard Diebenkorn, το οποίο έκλεισε στα 419.600 δολάρια, συνεχίζοντας την ανοδική τροχιά των έργων που σχετίζονται με τη σειρά Ocean Park.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν το αποτέλεσμα του High Green, Version II, επίσης του Diebenkorn, το οποίο εκτοξεύθηκε στα 152.900 δολάρια, υπερδιπλάσιο από τις αρχικές εκτιμήσεις, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ότι η προέλευση ενός έργου μπορεί να αλλάξει δραματικά την εμπορική του πορεία. Στο ίδιο ύφος κινήθηκε και το έργο Dancer (1994) του Fritz Scholder, το οποίο έφτασε κι αυτό τα 152.900 δολάρια, πολύ πάνω από τις προσδοκίες, επιβεβαιώνοντας την αυξανόμενη ζήτηση για έργα με ιθαγενείς αμερικανικές θεματικές. Ακόμη και τα πιο μικρής κλίμακας έργα, όπως το Horizontal Rectangles 81-A της Ida Kohlmeyer, κατάφεραν να συγκεντρώσουν δυνατό ενδιαφέρον, φτάνοντας πάνω από 70.000 δολάρια.

Όλα αυτά συνέβησαν σε μία δημοπρασία όπου η Bonhams κατέγραψε white-glove αποτέλεσμα, με κάθε έργο δηλαδή του live μέρους να βρίσκει αγοραστή. Το γεγονός αυτό δεν δείχνει μόνο την εμπορική αξία της συλλογής, αλλά και το συναισθηματικό φορτίο που συνοδεύει το όνομα Hackman. Οι συλλέκτες δεν αγόρασαν ένα έργο τέχνης, αλλά αποκτούσαν ένα κομμάτι από τον ιδιωτικό κόσμο ενός από τους πιο σεβαστούς ηθοποιούς της σύγχρονης αμερικανικής κινηματογραφικής ιστορίας.

Παράλληλα, η Bonhams τόνισε ότι η συμμετοχή ήταν εξαιρετικά αυξημένη, με μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων να διεκδικούν κάθε lot, είτε από την αίθουσα είτε μέσω τηλεφωνικών και διαδικτυακών προσφορών. Η συνολική επίδοση των δημοπρασιών της εβδομάδας –πάνω από 28 εκατομμύρια δολάρια– κατέδειξε ότι η αγορά παραμένει ιδιαίτερα ζωντανή, ειδικά όταν οι πωλήσεις συνοδεύονται από ιστορίες που συνδέουν την τέχνη με προσωπικότητες που άφησαν βαθύ αποτύπωμα στο πολιτιστικό τοπίο.