Search
Close this search box.
Η «πολιτικά ορθή» φάτνη που προκαλεί σάλο – Οι απρόσωποι Ιησούς και Μαρία
Credit: 123rf.com

Μια προκλητική σκηνή της Γέννησης προκάλεσε οργή, αφού η δημιουργός της έβαλε pixel στη θέση των προσώπων του Ιησού, της Μαρίας και του Ιωσήφ για να αναπαραστήσει «μια ποικιλία χρωμάτων δέρματος». Η σκηνή στις Βρυξέλλες, με τίτλο «Fabrics of the Nativity» (Υφάσματα της Γέννησης), δημιουργήθηκε από την τοπική καλλιτέχνιδα Victoria-Maria Geyer και ανατέθηκε από τους καθεδρικούς ναούς του Αγίου Μιχαήλ και της Αγίας Γκούντουλα.

Αποκαλύφθηκε στις 28 Νοεμβρίου και παρουσιάζει τρεις φυσικού μεγέθους φιγούρες των τριών ιερών προσώπων, καθώς και τους τρεις μάγους, ένα γάιδαρο, έναν βοσκό και ένα πρόβατο, όλα κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.

Η Geyer δήλωσε ότι σχεδίασε τη σκηνή «έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να δει τον εαυτό του σε αυτές».

Ωστόσο, έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις, με πολλούς κατοίκους της βελγικής πόλης να αντιτίθενται στην «πολιτικά ορθή» φάτνη. Η αντιπαράθεση ήταν τόσο έντονη που το ύφασμα που κάλυπτε το κεφάλι του μωρού Ιησού βρέθηκε κομμένο και αφαιρεμένο από τη φάτνη μόλις μια μέρα μετά την αποκάλυψη της γέννησης. Τα βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας που εξέτασε η αστυνομία έδειχναν μόνο μια θολή σιλουέτα. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν εντοπιστεί ύποπτοι.

Ο Βέλγος γερουσιαστής Georges-Louis Bouchez, ηγέτης του κεντροδεξιού Μεταρρυθμιστικού Κινήματος, καταδίκασε το γεγονός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημοσιεύοντας: «Πόσο άσχημη είναι μια κοινωνία που αρνείται τις αξίες της. Αυτή η σκηνή της Γέννησης είναι τρομερή και προσβάλλει τις παραδόσεις μας, μοιάζει περισσότερο με ζόμπι στους σταθμούς των Βρυξελλών παρά με πραγματική φάτνη».

Το κόμμα του ξεκίνησε μια διαδικτυακή εκστρατεία ζητώντας την επιστροφή μιας πιο παραδοσιακής φάτνης.

Στην εκστρατεία αναγράφεται: «Μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς είναι μια κοινωνία που ενώνει τους ανθρώπους και τα Χριστούγεννα είναι η απόλυτη γιορτή της συνύπαρξης. Αλλά αυτές οι ανώνυμες φιγούρες μοιάζουν περισσότερο με φόρο τιμής στα ζόμπι που συναντάς στους σιδηροδρομικούς σταθμούς των Βρυξελλών παρά με μια φάτνη, και σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν το πνεύμα των Χριστουγέννων».

Ο δήμαρχος των Βρυξελλών, Philippe Close, μέλος του Σοσιαλιστικού Κόμματος, υπερασπίστηκε το σχέδιο κατά την παρουσίασή του, περιγράφοντάς το ως έναν τρόπο να τιμηθεί η πολυπολιτισμική κληρονομιά της πόλης.

Είπε: «Οι Βρυξέλλες είναι μια πόλη της πολυμορφίας. Αυτή η σκηνή υιοθετεί μια προσέγγιση χωρίς αποκλεισμούς για όλους».

«Η παλιά σκηνή της γέννησης χρησιμοποιείτο εδώ και 25 χρόνια και παρουσίαζε πολλά ελαττώματα. Ήταν καιρός να πάρουμε μια νέα κατεύθυνση. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τη δημιουργία της Victoria-Maria και θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι η καλλιτέχνιδα δεν θα δεχτεί προσωπικές επιθέσεις.

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να θεωρήσει τη νέα σκηνή της γέννησης όμορφη ή άσχημη, αλλά ορισμένες αντιδράσεις είναι απλά υπερβολικές. Αυτή η θύελλα πρέπει να ηρεμήσει», είπε. Οι ντόπιοι είναι διχασμένοι ως προς το αν η σκηνή πρέπει να παραμείνει.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα