Guillaume Canet: Η απόφαση να μοιραστεί με τον κόσμο στιγμιότυπα από την αληθινή ζωή του με τη Marion Cotillard!

Το όνομά του πάει πλάι πλάι με αυτό της λαμπερής και οσκαρικής ηθοποιού, τα τελευταία δέκα χρόνια. Αποφάσισαν να κάνουν παρέα την πιo τολμηρή ταινία τους που, όχι απλά εκθέτει μέρος της προσωπικής ζωής τους, αλλά θέτει και τους προβληματισμούς τους: για τα social media, την ανελευθερία των δημοσίων προσώπων, τα «κοινωνικά πρέπει» όσων έχουν δημόσιο λόγο, στο πέρασμα του χρόνου που αφήνει ανεξίτηλα τα σημάδια του στο πρόσωπο τους. Όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι συστατικά ενός κοινωνικού δράματος. Ευτυχώς όμως, όχι! Το υπέροχο χιούμορ του ζευγαριού κατάφερε να περάσει τα μηνύματα τους με χιούμορ, ευαισθησία και την προσωπική τους σφραγίδα. Ο Guillaume Canet προβληματίζει, αλλά και διασκεδάζει με στιγμιότυπα που θα μπορούσαν να έχουν αποτυπωθεί σε ένα ακραίο ριάλιτι για τη ζωή του. Ή ίσως και όχι…

Θυμάμαι ακόμη την πρώτη φορά που τον συνάντησα, στο πλαίσιο προωθητικών συνεντεύξεων του «Αγάπα με αν τολμάς». Τότε και ο Gilleaum και η Marion ήταν δύο άγνωστοι ηθοποιοί. Στα μάτια τους διέκρινες την αγάπη, την εκτίμηση και τη μαγεία που μπορούσε να προκαλέσει η συνεισφορά του ενός στη ζωή του άλλου. Αυτή η σπίθα του τότε έχει φουντώσει σήμερα, έχει γίνει φωτιά, αφού έχουν τη δική τους οικογένεια και ζουν σπουδαίες καλλιτεχνικές και προσωπικές στιγμές.

Η καινούρια ταινία του Canet έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς φαίνεται να μιλάει για μια παραμορφωτική και φανταστική φάση της ζωή του. Μέσα από ακραίες δραματικές στιγμές αλλά και τραγελαφικές καταστάσεις το ζευγάρι περνάει την κρίση των 40 και κάτι. Πόσο κοντά είναι η ζωή του του κινηματογραφικού ζευγαριού της ταινίας, με εκείνους στην πραγματικότητα; «Δεν είχα κάτι τόσο συγκεκριμένο στο μυαλό μου όταν ξεκίνησα να γυρίζω την ταινία. Ο στόχος μου ήταν να κάνω πλάκα με την εικόνα που έχει ο κόσμος ή νομίζει πως έχει για εμένα και την Marion». Όλα ξεκίνησαν από ένα αληθινό περιστατικό. «Μια δημοσιογράφος μου είπε ότι η ζωή μου δεν είχε πλέον τόσο μεγάλη ένταση και πλάκα και της απάντησα ότι δεν είχε ιδέα πως είναι η ζωή μου. Δεν είχε ιδέα το τι κάνω στην καθημερινότητα μου και πως περνάω. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε η ιδέα να παίξω λίγο με τις ζωές μας (της Marion και τη δική μου) όπως κάνει τόσος κόσμος όλα αυτά τα χρόνια στην πραγματικότητα με τις διάφορες φήμες που βγαίνουν κατά καιρούς για εμάς. Σκέφτηκα ότι θα είχε πλάκα να παίξω τον εαυτό μου και τη ζωή μου και να το διασκεδάσω λίγο».guillaume-people-219-3-768x519

Πραγματικά, η αποφατική θέση ορισμένων που επιμένουν ότι γνωρίζουν καλύτερα την ζωή των καλλιτεχνών από τους ίδιους, μερικές φορές ξεπερνάει τα όρια. Φυσικό και επόμενο να τον ρωτήσω για την πιο ενοχλητική ερώτηση που του έχουν κάνει σε συνέντευξη. «Θα έλεγα ότι με ενοχλεί όταν ένας δημοσιογράφος μπορεί να βαριέται ή να μην ξέρει τι να ρωτήσει και ρωτάει πολύ προφανείς ερωτήσεις για τις οποίες γνωρίζει ήδη την απάντηση», θα πει. «Μια αγενής ή πολύ προσωπική ερώτηση μπορείς ή να την απαντήσεις με χιούμορ ή να εξηγήσεις ότι μπαίνει σε ένα χώρο που δεν του έχει δοθεί η άδεια».

 Υπάρχει όμως κάποια ερώτηση που θα ήθελε πολύ να του κάνουν αλλά κανείς δεν τόλμησε ποτέ; «Αυτό θα είχε πολύ πλάκα αν μπορούσε να συμβεί. Δηλαδή να με ρωτήσουν κάτι παλαβό ή εξωφρενικό. Κανείς όμως δεν με έχει ρωτήσει κάτι ιδιαίτερα παράξενο όπως το αν ξύνω τα αρχίδια μου όταν ξυπνάω. Περιορίζονται απλά σε χαζές ερωτήσεις» (γέλια). «Θα απαντούσες όμως σε μια τέτοια ερώτηση;» επανέρχομαι και παίρνω μια τίμια απάντηση, «Ναι φυσικά, εξάλλου όλος ο κόσμος το κάνει».

Παρόλο που το κωμικό της στοιχείο δείχνει να κυριαρχεί, η ταινία περιστρέφεται γύρω από την κρίση που παθαίνει ο άνθρωπος σε μια ορισμένη ηλικία. Άραγε, υπάρχει τρόπος να προλάβεις αυτή την κατάσταση ή απλώς το αντιμετωπίζεις όταν έρθει η στιγμή; «Για πολλά χρόνια νόμιζα ότι δεν θα με επηρέαζε. Μετά άρχισα να βλέπω τους γύρω μου πως αντιδρούν που μεγαλώνουν, τι φοβίες αποκτούν και αυτή τη μάχη με τον χρόνο και την αγωνία τους να παραμείνουν νέοι». Το star system της Γαλλίας έχει μεγαλύτερα μεγέθη από τα δικά μας και συνήθως «τσακίζει» καθετί ή καθέναν που βγαίνει από τα γαλλικά σύνορα. Η διεθνής καριέρα της Marion και η πορεία του Guillaume στη σκηνοθεσία δεν μπορούσε να μην γίνει αντικείμενο καυστικού σχολιασμού…  «Σημαντικό ρόλο παίζει η κοινωνία και φυσικά η δουλειά μας. Καθώς μεγαλώνεις και η παραμικρή αλλαγή στην εμφάνιση υποδηλώνει ότι δεν είσαι όσο νέος ήσουν, αλλάζει και η αντιμετώπιση από τον χώρο του κινηματογράφου. Και θεώρησα πολύ ενδιαφέρον να ειπωθεί κάτι τέτοιο και από την πλευρά ενός άντρα ηθοποιού, κάτι που δεν βλέπουμε πολύ συχνά. Βλέπουμε συνήθως τέτοιες ιστορίες με πρωταγωνίστριες γυναίκες αλλά σπανίως τι συμβαίνει σε έναν άντρα. Έτσι λοιπόν άρχισα να επεξεργάζομαι πολλές διαφορετικές καταστάσεις πριν ξεκινήσω να γράφω την ιστορία». Ο ίδιος όμως έπεσε θύμα αυτής της κρίσης ή αυτή η ταινία ήταν μια χιουμοριστική προοϊκονομία; «Δεν έχω βιώσει ακόμα κάποια μορφή κρίσης της μέσης ηλικίας. Ίσως τώρα μετά από αυτή την ταινία να με πιάσει» θα πει γελώντας.

guillaume-people-219-2-768x512

Η ανάλαφρη κουβέντα μας αλλάζει δραματικά τόνο όταν το ρωτώ αν τον φοβίζει το πέρασμα του χρόνου. «Δεν με φόβιζε ποτέ το γεγονός ότι κάποια στιγμή θα γεράσω, θα αποκτήσω γκρίζα μαλλιά ή θα έχω τις φυσιολογικές φθορές που έχεις όταν γερνάς. Με φοβίζει όμως να μην μπορώ να κάνω πράγματα λόγω ηλικίας. Μου αρέσουν πολύ ο αθλητισμός και με φοβίζει η ιδέα ότι το σώμα μου κάποια στιγμή δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί όπως τώρα. Ήδη στην ηλικία που είμαι στα 44, κάποιες φορές μπορεί να πονάω ή να δυσκολεύομαι σε κάποια πράγματα συγκριτικά με το πως ήμουν στα 30 μου ή πιο παλιά. Και κάποια πρωινά είναι δυσκολότερα από εκείνα μιας δεκαετίας πριν».

Ο ελληνικός τίτλος της ταινίας θα είναι Μεγάλωσε Αν Τολμάς, άμεση αναφορά στο Αγάπα Με Αν Τολμάς. Εκεί ο Canet γνώρισε τη Marion. Τότε και οι δύο ήταν σε άλλες σχέσεις. Αυτός ήταν παντρεμένος με την Diane Krouger. Εκείνη κρατούσε κρυφή την προσωπική ζωή της. Ίσως αυτός ήταν ο λόγος που από τότε είχε ανάψει η φημολογία κρυφής σχέσης. Δέκα χρόνια αργότερα επισημοποίησαν τη σχέση τους και μέχρι σήμερα είναι μαζί. Μήπως η ταινία είναι μια προσπάθειά τους για να ξορκίσουν μελλοντικές κρίσεις μεταξύ τους; «Έχεις δίκιο. Ίσως με το να υπάρχουν τόσο ακραία περιστατικά στην ταινία να μας βοηθήσει να μην τα ζήσουμε στην πραγματικότητα. Πάντως και οι δυο μας έχουμε αποδεχτεί τις αλλαγές που μας συμβαίνουν και δεν έχουμε πρόβλημα με αυτές».

Ποια ήταν η αντίδραση της Marion όταν ο Guillaume της είπε ότι θα γύριζε μια ταινία που οι χαρακτήρες δεν θα είχαν απλά το ίδιο όνομα με εκείνους, αλλά θα εξέθεταν και προσωπικά στοιχεία τους; «Η Marion έχει πολύ καλό χιούμορ και με υποστηρίζει. Η αντίδραση της ήταν θετική από την αρχή και αυτό το αποδεικνύει και με τον αυτοσαρκασμό της».

Η Marion της ταινίας δείχνει να ξεπερνά τα όρια για να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα. Μπαίνει τόσο στο πετσί του ρόλου που κατά τη διάρκεια των προβών έχει «χάσει» την κανονική και φινετσάτη προφορά της και μιλάει ξιπασμένα και λαϊκά ακόμα και στις καθημερινές της δραστηριότητες. Έχει συμβεί και στην πραγματικότητα να το παρακάνει η Marion με ρόλους; «Φυσικά και όχι. Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί ποτέ…».

 Το Barcode tattoo που έχει χτυπημένο ο χαρακτήρας του στην ταινία με κάνει να τον ρωτήσω για τα δικά του. «Έχω πολλά. Όλα συνδέονται με τα παιδιά μου. Επειδή έχουν όμως πολύ προσωπική σημασία δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο».

Εξαιτίας και της σχέσης του αλλά της πολύ μεγάλης επιτυχίας του εντός και εκτός γαλλικών συνόρων, εδώ και περίπου 15 χρόνια, το όνομά του φιγουράρει σε πολλές εφημερίδες και κουτσομπολίστικα περιοδικά. Αλλά δεν έχει τσεκάρει ποτέ τι γράφεται για εκείνον στο ίντερνετ. «Το αποφεύγω συνειδητά. Ποτέ μου δεν έχω γκουγκλάρει το όνομα μου και μισώ όταν γράφουν για εμένα κάτι που δεν ισχύει».

guillaume-people-219-6-768x512

Η Marion στην ταινία σιχαίνεται τον Ντέμη Ρούσο σε βαθμό που τα τραγούδια του απαγορεύονται στο σπίτι. O Guillaume αγαπάει την Celine Dion. Αυτό ήταν προϊόν μυθοπλασίας ή πραγματικότητα; Τον ακούω να γελάει. «Αγαπάμε πολύ και τους δύο, αλλά μου φάνηκε αστείο να το συμπεριλάβω στην ταινία, σαν παιχνίδι που κάνουμε και γελάμε με αυτό».

Κολητός του φίλος είναι ένας άλλος γόης του γαλλικού κινηματογράφου, ο Gilles Lellouche. Θα τον ενοχλούσε αν μάθαινε ότι εκείνος έχει μεγαλύτερη πέραση από τον ίδιο στο γυναικείο κοινό (όπως συμβαίνει σε ένα κομβικό σημείο της ταινίας); «Δεν έχω ανάγκη να αρέσω σε περισσότερο κόσμο. Μου αρκεί που αρέσω στην αγαπημένη μου. Μου φάνηκε όμως αστείο να συμπεριλάβω την ιδέα ενός άνδρα που ξαφνικά χάνει τα πρωτεία στον γυναικείο πληθυσμό και ειδικά στις γυναίκες μικρότερης ηλικίας. Αυτό θα τον οδηγήσει σε ακραίες και αυτοκαταστροφικές πράξεις». Του λέω για τη σκηνή όπου ο ίδιος, αγνώριστος από μια αισθητική επέμβαση, του ζητείται να τον φωτογραφίσουν με σκοπό να τον κοροϊδέψουν οι πρώην θαυμαστές του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τότε, ο Gilles Lellouche προσπαθεί να τον προστατέψει από τον απόλυτο εξευτελισμό, ανεπιτυχώς. «Ξέρεις, αυτή η σκηνή εν μέρη στηρίζεται σε πραγματικό γεγονός. Κάποια στιγμή ήμουν με τον Gilles και μια κοπέλα μας σταμάτησε στον δρόμο όπου δεν έδωσε καμία απολύτως σημασία σε εμένα γιατί ήθελε απλώς να μιλήσει στον Gilles και να βγει μαζί του φωτογραφία. Μάλιστα μου ζήτησε να τους φωτογραφίσω εγώ. Μου φάνηκε πολύ αστείο και το συζητούσαμε μετά με τον Gilles σαν ένα παράξενο περιστατικό. Οπότε θεώρησα ότι θα ήταν και μια καλή προσθήκη στην ταινία».

Όσο σκέφτομαι το «Μεγάλωσε αν Τολμάς», με όποιες πιθανές ενστάσεις, το βρίσκω μια πραγματικά τολμηρή ταινία για την ανάγκη των καλλιτεχνών να ζουν μέσα από την τέχνη τους σε έναν ασφαλή χώρο χωρίς να επηρεάζονται από τις απόψεις των θαυμαστών τους ή τους κοινωνικούς κανόνες που συνδέονται με τη δημόσια εικόνα. Το χιούμορ της ταινίας είναι σκοτεινό και άκρως κριτικό, παράλληλα όμως εύπεπτο και άμεσο. Είναι μια αλογόμυγα που αφυπνίζει τον εφησυχασμένο και μια τρολιά προς κάθε διάσημο γάλλο, πάντα με χιούμορ και περιπαικτική διάθεση. Επειδή όμως κάποια αστεία χωρίς να έχουν στόχο άλλους διάσημους συναδέλφους του κινηματογραφικού ζεύγους, λειτουργούν καυστικά έμμεσα ή άμεσα σε αυτούς ήθελα να μάθω κάτι περισσότερο. Συγκεκριμένα μια ξεκαρδιστική στιγμή είναι όταν ο Guillaume πάει να κάνει τεστ προστάτη και ο γιατρός συγκρίνει εκείνη την περιοχή του με εκείνη του Gérard Depardieu (σε αυτή τη μάχη ο Guillaume κερδίζει). Φυσικά και τον ρώτησα αν γνωρίζει ποιά ήταν η αντίδραση του διάσημου συναδέλφου του όταν είδε αυτή τη σκηνή. «Δεν γνωρίζω αν έχει δει την ταινία. Ελπίζω να γέλασε».

 Ο Jean-Luc Godard έλεγε ότι το σινεμά μπορεί να θεωρηθεί τέχνη μόνο όταν σε βοηθά να αλλάξεις, να εξελιχθείς και να πάς την τέχνη και τη ζωή ένα βήμα πιο μπροστά. Ισχύει αυτό και για το αγαπημένο ζευγάρι; «Γράφω και σκηνοθετώ κυρίως για πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μου. Κάθε καινούρια εμπειρία έχει μεγάλη επίπτωση και αυτό με ωθεί να περνάω μέσα από διαφορετικά στάδια και μέσα στη δουλειά μου. Οπότε θα έλεγα ότι η αλλαγή είναι σημαντικό στοιχείο της δουλειάς μου και αυτό με κάνει να μην βαριέμαι. Το ίδιο πιστεύει και η Marion. Κάθε νέα εμπειρία της γίνεται εργαλείο της για την προσωπική της εξέλιξη».

 Περισσότερα νέα και πλούσιο ρεπορτάζ στο People που κυκλοφορεί αυτή  την Κυριακή μαζί με το Πρώτο Θέμα.

Πηγή: www.peoplegreece.com

]]>

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα