Δήμητρα Σιγάλα: Μια εγκληματολόγος στο …Κόκκινο Ποτάμι

Η Δήμητρα Σιγάλα συμμέχει φέτος στο καστ της επιτυχημένης σειράς του OPEN, Κόκκινο Ποτάμι. Η ηθοποιός δεν έχει ξεχωρίσει μόνο μέσα από τις τηλεοπτικές και θεατρικές της συμμετοχές, αλλά και από το γεγονός ότι πέρα είναι και εγκληματολόγος. Την ενδιαφέρουσα ιστορία της είχε περιγράψει στο περιοδικό People και τον Μαρίνο Βυθούλκα τον Οκτώβριο του 2017.

Διαβάστε ένα απόσπασμα

«Με διακρίνει ένας χαμαιλεοντισμός»
«Είμαι ένας απλός άνθρωπος, που ζω τη ρουτίνα της καθημερινότητας, με τα καλά και τα κακά της. Βέβαια, δεν σου κρύβω πως με διακρίνει ένας χαμαιλεοντισμός. Προσαρμόζομαι εύκολα στις καταστάσεις και μου αρέσει η ποικιλία στη ζωή. Να κάνω πολλά και διαφορετικά πράγματα, αλλά και να ρισκάρω» λέει η ηθοποιός. Με αυτό ακριβώς το ρίσκο που τη διακατέχει, αποφάσισε, ενώ ήταν ήδη ηθοποιός, να πάει το 2011 σε δημόσιο πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης για μεταπτυχιακές σπουδές στην Εγκληματολογία, παρόλο που γνώριζε ελάχιστα τη γλώσσα.

«Ήμουν η μόνη ξένη στο τμήμα μου. Οι υπόλοιποι ήταν Ισπανοί και Καταλανοί. Στην αρχή με κοιτούσαν λίγο περίεργα, αλλά με την πάροδο του χρόνου με αποδέχτηκαν. Όταν άρχισα να παίρνω πολύ καλούς βαθμούς, οι Ισπανοί συμμαθητές μου έτριβαν τα μάτια τους. Μάλιστα, πολλές φορές μού ζητούσαν να τους βοηθήσω κιόλας! Έκανα υπεράνθρωπες προσπάθειες, γιατί το ήθελα όσο τίποτε άλλο» λέει η Δήμητρα, η οποία πρώτα τελείωσε το θεατρικό τμήμα της Σχολής Καλών Τεχνών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

«Όταν συμπλήρωσα το μηχανογραφικό μου, είχα βάλει μόνο δύο σχολές: τη Νομική Αθηνών και τη Σχολή Καλών Τεχνών στη Θεσσαολινίκη. Τη σχολή μου την τελείωσα κανονικά στα πέντε χρόνια και μετά αποφάσισα να επιστρέψω στην Αθήνα, προκειμένου να ξεκινήσω να εργάζομαι ως ηθοποιός».

Πράγματι, με λευκό βιογραφικό, πηγαίνει σε μια ακρόαση του Κώστα Κουτσομύτη. «Όταν πήγα εκεί, έτρεμα, δεν μπορούσα να μιλήσω. Ο Κώστας Κουτσομύτης μού ζήτησε να τον ακολουθήσω και πήγαμε μαζί σε ένα μικρό στούτνιο, όπου εκείνη την ώρα κάθονταν η Κάτια Δανδουλάκη με τη Μαρινέλλα. Με το που με είδε η Μαρινέλλα, είπε στον Κουτσομύτη “Αυτή είναι”, με την Κάτια Δανδουλάκη να συμφωνεί» περιγράφει η Δήμητρα, που εκείνη την ημέρα πήρε και τον πρώτο της ρόλο στη σειρά την ΕΡΤ1 Ύστερα Ήρθαν οι Μέλισσες, όπου υποδύθηκε την κόρη της Κάτιας Δανδουλάκη.

«Εκείνη την περίοδο η Κάτια με πρόσεχε πραγματικά σαν να ήμουν κόρη της. Ήταν υπερπροστατευτική. Στο γύρισμα πηγαίναμε μαζι και ύστερα με επέστρεφε η ίδια με το αυτοκίνητό της στο σπίτι. Το κλίμα ήταν οικογενειακό. Είναι ένας απίστευτα γεναιόδωρος άνθρωπος και πρότυπο για μένα. Τόσο η Κάτια Δανδουλάκη όσο και η Μαρινέλλα με αγκάλιασαν και μου έδωσαν πολλές συμβουλές».

Η μεγάλη απόφαση
Την ίδια τύχη με την τηλεόραση έχει και στο θέατρο. Η πρώτη της συνεργασία ήταν με τον Γιώργο Κιμούλη στην παράσταση Ο Πατέρας του Στρίντμπεργκ. Υποδύθηκε και πάλι την κόρη του. Ο πρώτος πρωταγωνιστικός της ρόλος στη μικρή οθόνη ήταν στο σίριαλ του ΑΝΤ1 Πρόκληση, με τον Πασχάλη Τσαρούχα και την Ελευθερία Ρήγου, ενώ οι ρόλοι της στις σειρές Ακροβατώντας και Θα Βρεις το Δάσκαλό σου την καθιέρωσαν και την έκαναν αγαπητή στο τηλεοπτικό κοινό.

Η Δήμητρα πρόλαβε έστω για λίγο να πάρει μια γεύση από τη χρυσή εποχή της τηλεόρασης, κάνοντας παράλληλα συνεργασίες με το Εθνικό Θέατρο. «Κάποια στιγμή, γύρω στο 2010, σταμάτησαν να γίνονται δουλειές στην τηλεόραση και τότε αποφάσισα να πάω στη Βαρκελώνη για μεταπτυχιακό. Τα πράγματα ήταν δύσκολα και δεν ήξερα τι μου ξημέρωνε».

Πώς αποφάσισε όμως την εγκληματολογία; «Οι γονείς μου ασχολούνται με νομικά, μου ήταν κάτι οικείο. Έτσι, το 2011 ξεκίνησα το μεταπτυχιακό μου στην Εγκληματολογία με ειδίκευση στη Δικαστική Γραφολογία. Ήθελα να δοκιμάσω τον εαυτό μου σε κάτι τελείως διαφορετικό, όπως το να ασχοληθώ με την έρευνα, με την παρατήρηση.

Η Βαρκελώνη μού άρεσε πολύ. Έχει πλήθος τουριστών από όλα τα μέρη του κόσμου και δεν πλήττεις ποτέ. Κάποια στιγμή σκέφτηκα να μη γυρίσω, αλλά ένα χρόνο αφότου ολοκληρώθηκε το μεταπτυχιακό επέστρεψα στην Ελλάδα για να εξασκήσω το επάγγελμα δικαστικής γραφολόγου. Από το 2012 δούλευα ως ελεύθερος επαγγελματίας και στα δυο μου επαγγέλματα, ανάλογα με τις προτάσεις που είχα.

Ακόμα και σήμερα, έχω αναλάβει μια υπόθεση ως δικαστική γραφολόγος. Αυτό που με εξιτάρει στη συγκεκριμένη δουλειά είναι να εξιχνιάζω υποθέσεις, να βρίσκω την αλήθεια και, όποτε μου δίνεται η δυνατότητα, να συμβάλλω ώστε να αθωώνονται άνθρωποι που έχουν κατηγορηθεί άδικα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ευχαρίστησή μου. Η συγκεκριμένη δουλειά που κάνω είναι λειτούργημα. Πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός» εξομολογείται στο People.

Στην «αρένα» της Επιδαύρου
Σημαντική στιγμή στη θεατρική της καριέρα είναι η συνεργασία της με το Ρώσο σκηνοθέτη Ανατόλι Βασίλιεφ στην αρχαία τραγωδία Μήδεια, στην Επίδαυρο το 2008.

«Το ρόλο της Μήδειας κρατούσε η Λυδία Κονιόρδου κι εγώ ήμουν στο χορό. Οι πρόβες κράτησαν εννέα μήνες. Είχαν επιστρατευτεί δάσκαλοι που μας μάθαιναν από τάι τσι και ενδυνάμωση του σώματος μέχρι φωνητική. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Μελετούσαμε ακόμα και κείμενα του Σωκράτη και του Πλάτωνα ώστε να είμαστε καλά προετοιμασμένοι, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά, για να βγούμε σε αυτή την αρένα που λέγεται Επίδαυρος. Ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για μένα» περιγράφει.

Μέσα από συνεργασίες έκανε και αληθινές φιλίες, όπως με τον Γιώργο Καπουτζίδη, το 2015, στο μιούζικαλ Θα Σε Πάρω να Φύγουμε. «Ήταν ίσως οι πιο ανέμελες θεατρικές μου μέρες στο σανίδι. Ο Γιώργος έχει ιδιαίτερο, σαρκαστικό χιούμορ, είναι πνευματώδης, αλλά ταυτόχρονα έχει πολλές ευαισθησίες. Έχουμε πολλές ομοιότητες και γι’ αυτό κολλήσαμε και συνεργαστήκαμε μετά και στην τηλεόραση, στο σίριαλ Εθνική Ελλάδος στο Mega. Λόγω της οικονομικής κατάστασης του Mega, δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί η σειρά – ο Γιώργος είχε γράψει πολλά επεισόδια που δεν γυρίστηκαν ποτέ».

Φωτογραφίες: Σπύρος Χαμάλης

Από τον Μαρίνο Βυθούλκα

Πηγή: People