Χρύσα Σπηλιώτη: H κρίση στη ζωή της που την οδήγησε να τα αλλάξει όλα και το τραγικό τέλος

Ήταν η πρώτη φορά που κλήθηκε να παίξει τον πιο άχαρο ρόλο, στο χειρότερο δυνατό σενάριο. Στη μνήμη των συγγενών και των φίλων, των συνεργατών και των θαυμαστών η Χρύσα Σπηλιώτη θα είναι πάντοτε ένα ευγενικό πλάσμα, πλασμένο για να υπηρετεί ό,τι πιο ευγενικό και όμορφο έχουν επινοήσει οι άνθρωποι: τις Τέχνες!

«Και η αυλαία έπεσε. Τίτλοι τέλους και για τους δυο μου ήρωες. Αιωνία η μνήμη τους, να είστε καλά». Με αυτό το σχόλιο αποχαιρέτησε η Αλίκη Τουρναβίτη τον πατέρα της και τη σύντροφό του, Χρύσα Σπηλιώτη, Ο αποχαιρετισμός της κόρης του Δημήτρη Τουρναβίτη ήρθε να επιβεβαιώσει με τον πιο επίσημο τρόπο τους φόβους πως το αγαπημένο ζευγάρι έχασε τη μάχη παλεύοντας με τις φλόγες στο Μάτι, στην εξοχική τους κατοικία.

Ήταν η επιστήθια φίλη και συνάδελφός της Αννέτα Παπαθανασίου που πόσταρε την είδηση στο Facebook, γνωστοποιώντας το τραγικό νέο: «Αγαπημένοι μου φίλοι, σήμερα η εδώ και 32 χρόνια κολλητή μου φίλη Χρύσα Σπηλιώτη ταυτοποιήθηκε και είναι πια επίσημα νεκρή».

Το θρίλερ με την εξαφάνιση του ζευγαριού ‒που θα έφευγε για διακοπές στην Άνδρο μία ημέρα πριν ξεσπάσει η φονική πυρκαγιά‒, ξεκίνησε το βράδυ της Δευτέρας, όταν έγινε γνωστό πως η ηθοποιός Χρύσα Σπηλιώτη και ο πρώην αθλητής του μοντέρνου πεντάθλου και μουσικός Δημήτρης Τουρναβίτης βρίσκονταν στο Μάτι το απόγευμα και έκτοτε δεν είχαν δώσει σημεία ζωής.

Οι ελπίδες για τον Δημήτρη, που ήταν και αθλητής αλιείας και γνώριζε τα μονοπάτια που οδηγούν στη θάλασσα, γρήγορα εξανεμίστηκαν. Τα δύο αυτοκίνητα της οικογένειας βρέθηκαν καμένα στο οικόπεδο όπου εντοπίστηκαν τα 26 απανθρακωμένα πτώματα, στο Κόκκινο Λιμανάκι, ενώ στο ίδιο σημείο και στην ίδια κατάσταση βρέθηκαν τα δύο σκυλάκια της οικογένειας, όπως πληροφόρησε ο αδελφός του θύματος, Κώστας Τουρναβίτης. Εκείνος ήταν σχεδόν καθημερινά στην περιοχή καταβάλλοντας απεγνωσμένες προσπάθειες για τον εντοπισμό των δύο αγαπημένων του προσώπων.

Από τη στιγμή που η φωτογραφία της Χρύσας και του συζύγου της βρέθηκαν στην ιστοσελίδα των αγνοουμένων, δεκάδες συνάδελφοι της ηθοποιού πόσταραν αγωνιώδη μηνύματα στα social media, μήπως και βρεθεί κάποιος μάρτυρας που μπορεί να δώσει πληροφορίες. Η τελευταία μαρτυρία για εκείνη ήταν από την κάτοικο της περιοχής του Βουτζά Μαρία Αναστασοπούλου, της οποίας το σπίτι ήταν από τα πρώτα που κάηκαν και εκείνη για να σωθεί κατέβηκε στο Μάτι. «Παρκάραμε τα αυτοκίνητά μας και κατεβήκαμε στην παραλία, βρήκα την ηθοποιό, που αγνοείται, έκανε μπάνιο με τον άντρα της» περιγράφει στο protothema.gr. «Η γυναίκα δεν είχε καταλάβει τίποτα, με ρώτησε γιατί είμαστε αναστατωμένοι και της απάντησα πως “καίγεται ο Βουτζάς και κάηκε το σπίτι μας, τελειώσαμε”. Και μου λέει, “μην κάνετε έτσι, δεν υπάρχει πρόβλημα αφού είσαστε εσείς καλά”. Μετά την έχασα καθώς μέσα σε πέντε λεπτά έγινε ο πανικός. Υποθέτω θα πήγε σπίτι της η γυναίκα να αλλάξει, ήταν με το μαγιό της, έκανε μπάνιο αμέριμνη με τον άντρα της. Aν έμενε στην παραλία πέντε λεπτά ακόμα, σίγουρα θα σωνόταν». Καθώς οι ημέρες περνούσαν και η αγωνία κορυφωνόταν, οι ελπίδες για χαρμόσυνα νέα εξανεμίζονταν.

Στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, το βράδυ της προπερασμένης Παρασκευής, με μάτια υγρά, οι χιλιάδες του κοινού που βρέθηκαν στην παράσταση Θεσμοφοριάζουσες απέτιαν φόρο τιμής στην ηθοποιό, τη θεατρική συγγραφέα, τη συγγραφέα, τη Χρύσα… Με το τέλος της παράστασης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σε κλίμα συγκίνησης, είπε: «Ανάμεσα σε όλους αυτούς τους καμένους ανθρώπους είναι και μία φίλη, συνάδελφος. Μια πολύ ευαίσθητη γυναίκα. Μια ψυχούλα, η Χρύσα Σπηλιώτη. Η παράσταση είναι αφιερωμένη σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, τους συγγενείς τους…».

Τελικά, ήταν η ιατροδικαστική υπηρεσία που πληροφόρησε την προπερασμένη Παρασκευή τον Κώστα Τουρναβίτη πως ταυτοποιήθηκε η σoρός του αδελφού του με το δείγμα DNA που είχε δώσει ο ίδιος και η κόρη του. Με παρόμοιο τρόπο, αργά το απόγευμα της περασμένης Κυριακής, πληροφορήθηκε και η αδελφή της ηθοποιού το μακάβριο νέο της ταυτοποίησης της Χρύσας Σπηλιώτη, νέο που ακόμη δεν γνωρίζει η 92χρονη μητέρα, καθώς η κατάσταση της υγείας της είναι κλονισμένη. «Η σχέση μου με τη μητέρα μου ήταν πολύ δύσκολη γιατί πάντα η μια ήθελε να αλλάξει την άλλη. Δεν υπήρχε αποδοχή και σεβασμός στη διαφορετικότητά μας. Ευτυχώς η μητέρα μου ζει ακόμα και έτσι έχουμε την ευκαιρία να μαλακώνουμε πια πολύ η μια με την άλλη» δήλωνε σε συνέντευξή της στο bovary.gr με αφορμή το τελευταίο της έργο, «Ο Γιος μου, Νικόλαος Μάντζαρος» το 2014.

Ταγμένη στις Τέχνες

Γεννημένη στη Φιλοθέη, η Χρύσα Σπηλιώτη βρήκε από νεαρή ηλικία διέξοδο στις Τέχνες, και κυρίως στην υποκριτική. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και συνέχισε τις σπουδές της στη Γαλλία, πάνω στον αυτοσχεδιασμό. Ταπεινός υπηρέτης της τέχνης της, μέλος του Ελεύθερου Θεάτρου του Γιώργου Μιχαηλίδη, συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο, την Ελεύθερη Σκηνή, το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας.

Το 1994 έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ιδιωτική τηλεόραση, στο Mega, στο σίριαλ Χαραυγή, ενώ την ίδια χρονιά έπαιξε και σε ένα επεισόδιο της σειράς Οι Αγνοημένοι, που προβλήθηκε από τον ANT1. Τρία χρόνια αργότερα εμφανιζόταν στο Καρέ της Ντάμας, ενώ πέρασε και από το 10 Λεπτά Κήρυγμα, ως «μητέρα της Μαριλένας». Προηγουμένως είχε συμμετάσχει σε αρκετά σίριαλ της Δημόσιας Τηλεόρασης, αλλά και σε ταινίες.

Από το 1997 στράφηκε στη συγγραφή. Το 2014 δήλωνε πως «Η τηλεόραση συνεχίζει στους ίδιους ρυθμούς που βάδιζε και παλιότερα. Παίζει ένα σημαντικό ψυχαγωγικό ρόλο για μεγάλες ομάδες ανθρώπων και κρατάει συντροφιά. Σε εμάς τους ηθοποιούς πρόσφερε αρκετά χρήματα κάποτε. που δεν υπάρχουν πια. Έτσι, προτιμάει κανείς το θέατρο, που προσφέρει μεγάλη λύτρωση σ’ έναν ηθοποιό».

Τα παιδιά αποτελούσαν τη μεγάλη της αγάπη, αν και ποτέ δεν απόκτησε παιδί. Απόδειξη η πολύχρονη ενασχόλησή της σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία όπου δίδασκε θεατρικό παιχνίδι. «Δεν έχω κάποιο βιολογικό παιδί» δήλωνε στην ίδια συνέντευξη «αλλά αυτό ποτέ δεν με εμπόδισε από το να νιώθω μητέρα. Για την κόρη του άντρα μου, παραδείγματος χάρη, την Αλίκη, τρέφω μητρικά συναισθήματα, για τα βαφτιστήρια μου αλλά και για όσα παιδιά έχω επαφή μαζί τους. Και θαυμάζω πολύ τις γυναίκες που έχουν υιοθετήσει παιδιά. Που μπορούν να προσφέρουν αγάπη χωρίς να βλέπουν τα παιδιά σαν τη διαιώνιση του DNA τους. Επίσης βρίσκω αξιοθαύμαστο το να υιοθετείς παιδιά από άλλες φυλές».

Η ίδια άλλωστε παρουσίαζε και έγραφε την καθημερινή εκπομπή Γύρω Γύρω Όλοι στην ΕΡΤ. Στη συνέχεια υπέγραφε και παρουσίαζε την επίσης παιδική εκπομπή Φώτα, Παρακαλώ, σε συνεργασία με την Αννέτα Παπαθανασίου και την Ολυμπία Μπασκλαβάνη, πάλι στην ΕΡΤ.

Από το 1997 ασχολείται και με τη συγγραφή θεατρικών έργων. Ήδη το πρώτο της, Ποιος Ανακάλυψε την Αμερική; (παίχτηκε σε Ελλάδα και Κύπρο), μεταφράστηκε σε επτά γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, πολωνικά, πορτογαλικά και κροατικά), ενώ ταξίδεψε και έξω από τα στενά σύνορα της χώρας (ΗΠΑ, Κροατία). Η ίδια δήλωνε χρόνια αργότερα για αυτή της τη στροφή στη συγγραφή; «Δεν ήταν απόφαση, ζούσα σε ένα καλλιτεχνικό τέλμα εκείνη την εποχή, όπου είχα λίγο χάσει το νόημα και το κέφι να παίζω στο θέατρο. Πάνω σε μια κρίση απ’ αυτές που ή πνίγεσαι ή βγαίνεις σε κάποια όχθη, άρχισα να γράφω την Αμερική, χωρίς να ξέρω αν αυτό μπορεί κατ’ αρχάς να γίνει κι αν θα ενδιαφέρει και κανένα. Είχα όμως πολύ κέφι κι έγραφα με μεγάλο αυθορμητισμό και ενθουσιασμό. Το πήγα στον Χουβαρδά που είχε τότε το θέατρο Αμόρε, το έργο ήταν ημιτελές ακόμα, αλλά τον ενδιέφερε κι ευτυχώς μου έδωσε αμέσως το πράσινο φως. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέλαβε τη σκηνοθεσία κι όλα στη συνέχεια έγιναν από μόνα τους.»

Κάνοντας μια σύντομη αποτίμηση της ζωής της δήλωνε πως «Το μεγάλο θαύμα στη ζωή μου είναι η ίδια η χαρά της ζωής, που μεγαλώνει για εμένα μέρα τη μέρα. Μετά από μια μεγάλη κρίση στη ζωή μου πριν τέσσερα χρόνια, έκανα μια στροφή 180 μοιρών και άρχισα να επιστρέφω σιγά σιγά σε ό,τι θεωρούσα πάντοτε ουσιαστικό. Έτσι, αυτή η χαρά δεν έχει πια και τόση σχέση με το αν έχω ή δεν έχω προβλήματα στην καθημερινότητα ή με το τι κάνω επαγγελματικά. Έχει σχέση με την απόλαυση της κάθε δημιουργικής στιγμής και της ίδιας της ζωής».

Ο τελευταίος ρόλος που ενσάρκωσε ήταν της Ρεγγίνας Μάντζαρου, μητέρας του συνθέτη του εθνικού μας ύμνου, στην παράσταση Ο Γιος Μου, Νικόλαος Μάντζαρος, σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου.

Όταν η ίδια είχε κληθεί να εντοπίσει ποιο το μεγαλύτερο εμπόδιο στη ζωή της, δεν δίστασε να απαντήσει πως είναι ο εαυτός της. «Δυστυχώς το συνειδητοποίησα μετά από πολλά χρόνια. Αλλά δεν πειράζει ποτέ δεν είναι αργά. Κάποτε νόμιζα πως μου έφταιγαν οι άλλοι».

Η Χρύσα Σπηλιώτη και ο Δημήτρης Τουρναβίτης τάφηκαν δίπλα δίπλα.

Όλα τα νέα, πλούσιο ρεπορτάζ, καθημερινές στιγμές διασήμων και ξεχωριστές στιγμές καθημερινών ανθρώπων στο People, που κυκλοφορεί μαζί με το Έθνος της Κυριακής.

Ακολουθήστε το InStyle στο instagram

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα