Search
Close this search box.
Ένα ταξίδι στα έργα και τα στούντιο του Pablo Picasso ξεκίνησε τον Οκτώβριο στο Δουβλίνο
Ο Pablo Picasso στέκεται δίπλα σε μια πράσινη φτέρη με σταυρωμένα χέρια, φορώντας ένα κασμιρένιο πουλόβερ. Φωτογραφία του 1966.
Ο Pablo Picasso στέκεται δίπλα σε μια πράσινη φτέρη με σταυρωμένα χέρια, φορώντας ένα κασμιρένιο πουλόβερ. Φωτογραφία του 1966. (Photo by Tony Vaccaro / Getty Images)

Μπαίνοντας στην Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας (National Gallery of Ireland) νιώθεις αμέσως ότι η έκθεση «Picasso: From the Studio» έχει ανοίξει μια πόρτα στον προσωπικό κόσμο ενός από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα. Η διαδρομή ξεκινάει από τα πρώτα του έργα στο Παρίσι και φτάνει μέχρι το τελευταίο του στούντιο στο Mas Notre‑Dame de Vie στη Mougins. Κάθε έργο φαίνεται να κουβαλά μέσα του τη «γεύση» του χώρου που το γέννησε.

Pablo Picasso - Bust of a Woman with a Blue Hat, 1944. (Προτομή γυναίκας με μπλε καπέλο)
Pablo Picasso – Bust of a Woman with a Blue Hat, 1944. (Προτομή γυναίκας με μπλε καπέλο) / Musée National Picasso-Paris © Succession Picasso- DACS, London 2025 © GrandPalaisRmn (Musee National Picasso-Paris) – Mathieu Rabeau

Η έκθεση που ξεκίνησε στις 9 Οκτωβρίου 2025 και θα ολοκληρωθεί στις 22 Φεβρουαρίου 2026, συγκεντρώνει περίπου 61 έργα, ζωγραφική, γλυπτά, κεραμικά, σχέδια, αλλά και φωτογραφίες και οπτικοακουστικό υλικό. Κάθε αντικείμενο αποκαλύπτει ένα κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας του Picasso, τον τρόπο που πειραματιζόταν με διαφορετικά μέσα, και πώς οι χώροι που εργαζόταν επηρέαζαν την τέχνη του.

Pablo Picasso - The Studio at La Californie, 1956. Το στούντιο του Πικάσο στην Καλιφόρνια.
Pablo Picasso – The Studio at La Californie (Το στούντιο του Πικάσο στην Καλιφόρνια). Έργο του 1956. Musée National Picasso-Paris © Succession Picasso – DACS, London 2025 © GrandPalaisRmn (Musee National Picasso-Paris) – Mathieu Rabeau

Τα στούντιο είναι ο «καμβάς» πάνω στον οποίο γεννιόταν η έμπνευση. Μέσα από τις φωτογραφίες και τα βίντεο που συνοδεύουν την έκθεση, μπορεί κανείς να φανταστεί τον Picasso να δουλεύει ανάμεσα σε έργα σε εξέλιξη, εργαλεία και αντικείμενα που καθόριζαν τη ροή της δημιουργίας του. Η εμπειρία είναι σχεδόν σαν να περπατάς δίπλα του, να παρατηρείς την ενέργεια και την αφοσίωση που αφιερώνει σε κάθε πινελιά ή γλυπτική φόρμα.

Pablo Picasso - Woman Reading, 1935. Γυναίκα διαβάζει, του 1935
Pablo Picasso – Woman Reading (Γυναίκα διαβάζει). Έργο του 1935. Musée National Picasso-Paris © Succession Picasso – DACS, London 2025 © GrandPalaisRmn (Musee National Picasso-Paris) – Adrien Didierjean

Η συνεργασία με το Musée National Picasso‑Paris φέρνει στην έκθεση μοναδικά έργα από σημαντικές συλλογές, προσδίδοντας κύρος και αυθεντικότητα. Παρατηρώντας την ποικιλία των μέσων, από ζωγραφική μέχρι κεραμικά και γλυπτά, γίνεται σαφές ότι ο Picasso ήταν αληθινός εξερευνητής της τέχνης, πάντα πρόθυμος να δοκιμάσει νέες τεχνικές και υλικά.

Pablo Picasso - Portrait of Marie-Thérèse,1937. Πορτρέτο της Μαρίας Τερέζας από τον Πικάσο
Pablo Picasso – Portrait of Marie-Thérèse (Πορτρέτο της Μαρίας Τερέζας). Έργο του1937. Musée National Picasso-Paris © Succession Picasso DACS, London 2025 © GrandPalaisRmn (Musee National Picasso-Paris) Adrien Didierjean

Μέσα στους διαδρόμους, η εντύπωση που μένει δεν είναι μόνο των έργων, αλλά της ίδιας της δημιουργικής διαδικασίας. Κάθε δωμάτιο αφηγείται μια ιστορία. Φωτισμός, αντικείμενα, γωνίες του χώρου και οι μικρές λεπτομέρειες που συνθέτουν τον κόσμο ενός καλλιτέχνη που δεν σταμάτησε ποτέ να πειραματίζεται. Η έκθεση είναι ένα ταξίδι στον χρόνο και τον χώρο που καθόρισαν τον Picasso, αποκαλύπτοντας την πολυπλοκότητα και την ευαισθησία του.

Pablo Picasso - Claude drawing, Françoise and Paloma, 1954.
Pablo Picasso – Claude drawing, Françoise and Paloma, 1954. Musée National Picasso-Paris © Succession Picasso – DACS, London 2025 © GrandPalaisRmn (Musee National Picasso-Paris) -Adrien Didierjean

Η προσέγγιση της Εθνικής Πινακοθήκης και οι ξεναγήσεις επιτρέπουν στον επισκέπτη να κατανοήσει όχι μόνο τα έργα, αλλά και το πώς δημιουργήθηκαν. Η αίσθηση που μένει στο τέλος είναι ότι είδατε όχι απλώς έναν καλλιτέχνη, αλλά τη ζωή του να διαμορφώνεται μέσα στους χώρους που τον ενέπνεαν και τον καθοδηγούσαν.

Pablo Picasso - Head of a Woman, 1953. Kεφάλι γυναίκας του 1953
Pablo Picasso – Head of a Woman, 1953. Musée National Picasso-Paris © Succession Picasso – DACS, London 2025 © GrandPalaisRmn (Musee National Picasso-Paris) – Adrien Didierjea

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα