Search
Close this search box.
Τι αποκαλύπτει το αγαπημένο σας χρώμα για εσάς
Credit: 123rf

Το ερώτημα σχετικά με το αγαπημένο σας χρώμα μπορεί να είναι μία κλασική αφορμή για συζήτηση. Τώρα, οι επιστήμονες αποκαλύπτουν τι υποδεικνύει η απάντησή σου για εσάς.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Sabine Ruaud, καθηγήτρια μάρκετινγκ στο EDHEC Business School, και την ερευνήτρια Rose K. Bideaux από το Πανεπιστήμιο του Παρισιού, το αγαπημένο σας χρώμα μπορεί να δώσει μια ισχυρή ένδειξη για την ηλικία σας. Αν το καφέ είναι η αγαπημένη σας απόχρωση, τότε πιθανότατα ανήκετε στη γενιά των baby boomers, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Αν, αντίθετα, σας τραβάει το φωτεινό πράσινο (lime green), τότε μάλλον είστε της γενιάς Z. Αυτοί που αγαπούν το ροζ, συνήθως είναι millennials.

«Οι διαδοχικές γενιές ορίζονται από σύνολα αξιών, πεποιθήσεων και συμπεριφορών που εκδηλώνονται και οπτικά – κυρίως μέσα από τα δικά τους χαρακτηριστικά χρώματα», εξήγησαν οι ειδικοί σε άρθρο τους στο The Conversation.

To χρώμα της magenta μαζί με έναν χυμό φρούτων φωτογραφημενος από πάνω
Credit: 123rf

«Ο διαχωρισμός κατά γενιά – boomers, X, Y, Z, Alpha – μας επιτρέπει να παρατηρήσουμε προτιμήσεις στα χρώματα που δεν είναι απλώς θέμα ατομικού γούστου, αλλά αντανάκλαση μιας συλλογικής σχέσης με το χρόνο, τις φιλοδοξίες και την κυρίαρχη αισθητική».

Στο νέο τους βιβλίο, Les Dessous de la Créativité – Gagner en Confiance Créative et Relever les Défis (Τα Μυστικά της Δημιουργικότητας: Αποκτώντας Δημιουργική Αυτοπεποίθηση και Ξεπερνώντας τις Προκλήσεις), οι ειδικοί εξετάζουν πώς κάθε γενιά έχει τον δικό της «χρωματικό κώδικα».

Οι άνθρωποι που γεννήθηκαν μεταξύ του τέλους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και των μέσων της δεκαετίας του 1960, γνωστοί ως baby boomers, τείνουν να προτιμούν πιο παραδοσιακές παλέτες.

«Υπάρχει κυριαρχία των ουδέτερων και παστέλ τόνων», εξηγούν οι ερευνητές. «Από τη δεκαετία του ’70 και μετά, οι παλέτες εμπλουτίστηκαν με γήινες αποχρώσεις εμπνευσμένες από τη φύση – πράσινα, καφέ και κόκκινα της σκουριάς».

χυμός δαμάσκηνου
Credit: 123RF

Οι millennials (γεννημένοι μεταξύ 1980 και μέσα δεκαετίας ’90), είδαν την άνοδο ενός «εικονικού χρώματος», του millennial pink.

«Περισσότερο από μια απλή απόχρωση, αυτό το απαλό παστέλ έγινε εμβληματικό τη δεκαετία του 2010, συμβολίζοντας ελαφρότητα, αισιοδοξία και, κυρίως, αμφισβήτηση των παραδοσιακών έμφυλων κωδίκων»

Για την Gen Z (1995–2010), το πρώτο χαρακτηριστικό χρώμα ήταν ένα τολμηρό κίτρινο, ακολουθούμενο από το μωβ.

Ωστόσο, υπάρχει μια έκρηξη δημοτικότητας του lime green – εν μέρει χάρη στην Charli XCX. «Πιο πρόσφατα, το πράσινο έχει κερδίσει έδαφος» λένε οι ερευνητές. «Αφενός, έχει γίνει χρώμα-σύμβολο των οικολογικών ανησυχιών και της πολιτικής ρητορικής· αφετέρου, έχει επανεφευρεθεί ως το προκλητικό, εκτυφλωτικό “brat green”, που έγινε δημοφιλές το 2024 από τη Βρετανίδα τραγουδίστρια Charli XCX».

Τέλος, η Generation Alpha (2010 έως σήμερα) δείχνει ήδη προτίμηση σε ορισμένες αποχρώσεις, σύμφωνα με τους ειδικούς.

«Η Gen Alpha, που βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της χρόνια, κινείται μεταξύ δύο πόλων: την έλξη προς φυσικούς, καθησυχαστικούς τόνους και την πρόωρη έκθεση στα κορεσμένα, τεχνητά χρώματα του ψηφιακού κόσμου».

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι, παρότι αυτοί οι γενεακοί διαχωρισμοί είναι ενδιαφέροντες, δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως απόλυτοι.

«Τα χρώματα δεν είναι ποτέ στατικά: κυκλοφορούν, εξελίσσονται και επανεφευρίσκονται. Επιστρέφουν σε κύκλους – όπως και η μόδα – και αποκτούν νέες σημασίες στην πορεία. Αυτή η ρευστότητα είναι που δίνει στα χρώματα τη δύναμή τους στην επικοινωνία. Αγκυρώνουν μια μάρκα στην εποχή της, αλλά ταυτόχρονα αφήνουν χώρο για επανερμηνεία».

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα