Η Jamie Lee Curtis είναι στα καλύτερά της και δεν διστάζει να το βροντοφωνάξει. «Είμαι πολύ πιο όμορφη τώρα απ’ ό,τι υπήρξα ποτέ στη ζωή μου», δήλωσε αποκλειστικά στο Page Six κατά τη διάρκεια ειδικής προβολής της ταινίας Freakier Friday, στη Νέα Υόρκη.
Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός εξήγησε γιατί αισθάνεται τόσο όμορφη στα 66 της, λέγοντας: «Αυτό συμβαίνει επειδή ζω μια αλήθεια με την οποία νιώθω πολύ άνετα». Η ηθοποιός έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία τα τελευταία χρόνια, εμφανιζόμενη σε επιτυχημένες ταινίες όπως το Knives Out, κερδίζοντας Όσκαρ για το Everything Everywhere All At Once και πρωταγωνιστώντας στο επερχόμενο reboot του Murder She Wrote.
Jamie Lee Curtis tells @Guardian that plastic surgery has caused a “genocide of a generation of women.”
— Pop Crave (@PopCrave) July 29, 2025
When questioned about her word choice, the actress said, “I’ve used that word for a long time, and I use it specifically because it’s a strong word.” pic.twitter.com/L8zYCLCjKc
Ωστόσο, η Curtis παραδέχτηκε πως αυτή η επιτυχία δεν θα κρατήσει για πάντα. «Υπάρχει ένα χρονόμετρο που μετράει αντίστροφα για όλους», είπε. «Υπάρχει ένας γκρεμός για όλους. Για κάθε σπουδαίο ηθοποιό – εκτός από τη Meryl Streep. Δεν υπάρχει γκρεμός για τη Meryl Streep. Εκτός από αυτήν, όλοι έχουν τον γκρεμό τους».
Η Jamie Lee Curtis δεν ενδιαφέρεται για τις ορθοδοξίες μιας βιομηχανίας όπου οι γυναίκες εξαναγκάζονται σε αισθητικές επεμβάσεις πριν καν κλείσουν τα 30. Η ίδια έχει μιλήσει για το ότι υποβλήθηκε σε μία τέτοια επέμβαση στα 25 της, μετά από ένα σχόλιο στα γυρίσματα μιας ταινίας, όταν κάποιος είπε ότι τα μάτια της ήταν «σακουλιασμένα». Το μετάνιωσε — και τα επόμενα χρόνια πήρε τη, για τα δεδομένα του Χόλιγουντ, πραγματικά ριζοσπαστική και εμπνευσμένη απόφαση να αφήσει τα μαλλιά της γκρίζα και να απορρίψει κάθε χειρουργική παρέμβαση.
Το ότι είναι παιδί δύο εμβληματικών σταρ του Χόλιγουντ, του Tony Curtis και της Janet Leigh, και άρα μέλος του συστήματος από τη γέννησή της, είτε κάνει αυτή την απόφαση πιο αναπάντεχη είτε την εξηγεί απόλυτα. Όπως και να έχει, η Jamie Lee Curtis μοιάζει πλέον να λειτουργεί έξω από τους συνήθεις κανόνες της βιομηχανίας.
«Έχω γίνει αρκετά απότομη», λέει η ίδια, αναφερόμενη σε ανθρώπους που απαιτούν τον χρόνο της όταν εκείνη δεν είναι διαθέσιμη. «Και δεν έχω κανένα πρόβλημα να πω: “Άντε γ@μήσου.”»
Η Jamie Lee Curtis εξήγησε πως παρακολουθώντας τους γονείς της, Tony Curtis και Janet Leigh, να πορεύονται στον χώρο του Χόλιγουντ όσο μεγάλωναν, της δίδαξε ένα σημαντικό μάθημα.
Και οι δύο γονείς της υπήρξαν τεράστια αστέρια τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Ο Tony ήταν ένας κινηματογραφικός ζεν πρεμιέ που συμπρωταγωνίστησε με τη Marilyn Monroe στο Some Like It Hot, ενώ η Leigh ήταν η αυθεντική «βασίλισσα της κραυγής» στην ταινία Psycho του Alfred Hitchcock.
«Είδα τους γονείς μου να χάνουν αυτό που αγαπούσαν», δήλωσε η Jamie. «Αυτό που αγαπούσαν — που τους έδωσε φήμη, προσοχή, τέχνη, δημιουργικότητα — τους αφαιρέθηκε επειδή μεγάλωσαν».
Η Jamie πρόσθεσε ότι έχει δει το ίδιο να συμβαίνει και σε συνομηλίκους της.
«Έχω πολλούς φίλους που δεν δουλεύουν πια», παραδέχτηκε. «Και είναι πολύ δύσκολο για αυτούς — και δύσκολο και για μένα, γιατί νιώθω τον πόνο τους. Νιώθω ότι τους λείπει όλο αυτό. Γι’ αυτό και πάντα κρατούσα ένα πόδι μέσα και ένα έξω.
Ξέρεις, πώς το λένε; Irish exit. Που απλά… ξαφνικά δεν είσαι εκεί. Πάντα ένιωθα ότι έπρεπε να το κάνω αυτό ή να προετοιμαστώ για να το κάνω». Παρά την προετοιμασία της, δεν φαίνεται να πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο σύντομα, όπως φαίνεται.
Η γενοκτονία γυναικών
Σε συνέντευξή της στον Guardian πόζαρε με χείλη κερωμένα και μίλησε για τις αισθητικές επεμβάσεις κάνοντας λόγο για γενοκτονία γυναικών. «Τα κερωμένα χείλη είναι η δήλωσή μου ενάντια στην πλαστική χειρουργική. Έχω μιλήσει πολύ ανοιχτά για τη γενοκτονία μιας ολόκληρης γενιάς γυναικών από το κοσμετοφαρμακευτικό βιομηχανικό σύμπλεγμα, που έχουν παραμορφώσει τον εαυτό τους. Τα κερωμένα χείλη το αποτυπώνουν απόλυτα».
Προφανώς, η λέξη «γενοκτονία» είναι πολύ βαριά και ενέχει τον κίνδυνο να προσβάλει, δεδομένου του κυριολεκτικού της νοήματος. Για την Curtis είναι ορθά επιλεγμένη. Όπως λέει: «Χρησιμοποιώ αυτήν τη λέξη εδώ και πολύ καιρό και την επιλέγω ακριβώς επειδή είναι μια δυνατή λέξη. Πιστεύω πως έχουμε εξαφανίσει μία ή και δύο γενιές φυσικής ανθρώπινης [εμφάνισης]. Η ιδέα ότι μπορείς να αλλάξεις την όψη σου με χημικά, επεμβάσεις, fillers — υπάρχει μια παραμόρφωση γενεών, κυρίως γυναικών, που αλλάζουν το παρουσιαστικό τους. Και αυτό ενισχύεται από την τεχνητή νοημοσύνη, επειδή τώρα το ‘φίλτρο-πρόσωπο’ είναι αυτό που θέλουν όλοι. Αυτήν τη στιγμή δεν έχω φίλτρο. Τη στιγμή που βάζεις ένα φίλτρο και δεις το πριν και το μετά, είναι δύσκολο να μην πεις: “Α, αυτό δείχνει καλύτερο.” Αλλά τι σημαίνει καλύτερο; Καλύτερο σημαίνει ψεύτικο. Και υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα — δεν θα ονοματίσω — αλλά πρόσφατα έχουμε δεχθεί τεράστιο κύμα μέσω των media από πολλούς τέτοιους ανθρώπους».