Search
Close this search box.
LVMH: Τι φταίει για τα πεσμένα έσοδα του κολοσσού της luxury μόδας;
Οι μετοχές της εταιρείας DIOR μειώθηκαν στο χρηματιστήριο
Οι μετοχές της εταιρείας DIOR μειώθηκαν στο χρηματιστήριο. Credit:123RF / rokastenys

Η LVMH, ο μεγαλύτερος και πιο εμβληματικός όμιλος πολυτελείας στον κόσμο, ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2025 μια από τις πιο σημαντικές πτώσεις των τελευταίων ετών στον τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών: οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 18%. Πρόκειται για μια εξέλιξη που επηρεάζει άμεσα τη στρατηγική κορυφαίων brands όπως Louis Vuitton, Dior, Loewe και Celine, αλλά και σηματοδοτεί μια ευρύτερη αλλαγή στην ψυχολογία του αγοραστικού κοινού.

Από τη λάμψη στην ουσία: Αλλάζει η σχέση του κοινού με την πολυτέλεια;

Η πτώση των πωλήσεων στον πυρήνα της LVMH δεν οφείλεται σε κάποιο λάθος στρατηγικής, αλλά σε βαθύτερες αιτίες. Η εταιρεία είχε επενδύσει πολύ στη λογική της πολυτέλειας με σαφές branding, statement κομμάτια και ακριβή αισθητική, αυτό που για χρόνια τροφοδοτούσε τη ζήτηση κυρίως από νεότερες ηλικίες και τις αναδυόμενες αγορές της Ασίας. Σήμερα όμως, το σκηνικό έχει αλλάξει.

Αρκετοί καταναλωτές, ειδικά στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, φαίνεται πως γυρίζουν την πλάτη στο επιδεικτικό luxury. Αντί για τσάντες με μεγάλα λογότυπα, αναζητούν πιο διακριτικά κομμάτια με ουσία, ποιότητα και διαχρονικότητα. Η «ήσυχη πολυτέλεια» (quiet luxury), η οποία εκφράζεται από οίκους όπως The Row ή Bottega Veneta, φαίνεται να απαντά πιο εύστοχα στις νέες ανάγκες.

Οικονομική επιβράδυνση και λιγότεροι τουρίστες στα flagship stores

Η LVMH παραδέχθηκε ότι η χαμηλή τουριστική κίνηση στην Ασία και η γενική επιβράδυνση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης παίζουν καθοριστικό ρόλο. Η κινεζική αγορά, που στο παρελθόν αποτελούσε βασικό μοχλό ανάπτυξης, δεν δείχνει πλέον τον ίδιο ενθουσιασμό. Η Ιαπωνία επηρεάζεται από την υποτίμηση του γιεν, ενώ και στις ΗΠΑ η εικόνα είναι μεικτή, με τους αγοραστές να κάνουν πιο προσεκτικές επιλογές. Το να επιλέγεις μια τσάντα με «ήσυχη» αισθητική μπορεί πλέον να θεωρείται πιο high class από μια με κραυγαλέο λογότυπο.

Louis Vuitton μαγαζί στη Βιέννη.
Louis Vuitton μαγαζί στη Βιέννη. Credit: 123RF / chatdesbalkans

Νέα στρατηγική: πιο διακριτικό προφίλ και επιστροφή στην ποιότητα

Ο Bernard Arnault, πρόεδρος της LVMH, τόνισε ότι η στρατηγική προσαρμόζεται με στόχο «την ενίσχυση της επιθυμίας για τα brands». Αυτό σημαίνει πιο στοχευμένες κυκλοφορίες, περιορισμένη διανομή, και ενίσχυση της χειροτεχνίας και της μοναδικότητας κάθε συλλογής.

Παράλληλα, η LVMH ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τέξας, επενδύοντας στην αμερικανική αγορά αλλά και στην τοπική παραγωγή που αυξάνει την αντιλαμβανόμενη αξία των προϊόντων. Υπάρχουν επίσης φήμες ότι ο όμιλος εξετάζει αποχωρήσεις από μικρότερα brands που δεν αποδίδουν -όπως η Off-White και η Stella McCartney– για να δώσει προτεραιότητα σε πιο σταθερές επενδύσεις.

Τι σημαίνει όλο αυτό για εμάς τις γυναίκες που αγαπάμε τη μόδα;

Σε πρακτικό επίπεδο, αυτή η μετάβαση μπορεί να σημαίνει πιο ποιοτικές, διαχρονικές συλλογές, χωρίς υπερβολικά trends και με καλύτερο σχεδιασμό. Μπορεί επίσης να μας δώσει την ευκαιρία να επενδύσουμε σε κομμάτια που δεν «φωνάζουν», αλλά ξεχωρίζουν με λεπτομέρεια, υλικά και ουσία.

Ίσως τελικά αληθινή πολυτέλεια να μην είναι αυτό που φαίνεται, αλλά αυτό που μένει. Και οι μεγάλοι οίκοι το ξαναθυμούνται σιγά σιγά.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα