Search
Close this search box.
Ο Luca de Meo αναλαμβάνει το τιμόνι της Kering – Μπορεί ένας outsider να σώσει την αυτοκρατορία της Gucci;
Ο Luca de Meo, τότε Ceo της Renault, περπατάει στο Paddock πριν από το Grand Prix της F1 στην Ισπανία στο Circuit de Barcelona-Catalunya στις 23 Ιουνίου 2024 στη Βαρκελώνη.
Ο Luca de Meo, τότε Ceo της Renault, περπατάει στο Paddock πριν από το Grand Prix της F1 στην Ισπανία στο Circuit de Barcelona-Catalunya στις 23 Ιουνίου 2024 στη Βαρκελώνη. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

Σε μια στιγμή που ο κόσμος της μόδας πασχίζει να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά του ανάμεσα σε ψηφιακά κανάλια, βιωσιμότητα και εμπορικές πιέσεις, η Kering, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους πολυτελείας στον κόσμο, αποφασίζει να ταράξει τα νερά. Ο Luca de Meo, πρώην επικεφαλής της Renault, ετοιμάζεται να αναλάβει από τον Σεπτέμβριο το τιμόνι του γαλλικού κολοσσού που έχει στο χαρτοφυλάκιό του ονόματα όπως Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga και Alexander McQueen.

Κι όμως, ο de Meo δεν προέρχεται από τον χώρο της μόδας. Με background στην αυτοκινητοβιομηχανία και ιδιαίτερη φήμη ως “fixer CEO“, ο Ιταλός μάνατζερ αναλαμβάνει έναν από τους πιο δύσκολους ρόλους της καριέρας του: να επαναφέρει την Gucci σε τροχιά ανάπτυξης και να αντιστρέψει την κάμψη που βιώνει ολόκληρος ο όμιλος.

Μόνο την τελευταία χρονιά, τα έσοδα της Gucci έπεσαν από 10,5 δισ. ευρώ (2022) σε μόλις 7,7 δισ. ευρώ, με τη Saint Laurent να ακολουθεί, από 3,3 δισ. σε 2,9 δισ. ευρώ. Η αγορά του luxury fashion δείχνει σημάδια κορεσμού, ενώ οι νέες γενιές καταναλωτών φαίνεται να αναζητούν αυθεντικότητα και βιώσιμες πρακτικές περισσότερο από εντυπωσιακά λογότυπα και κλασικά μοτίβα.

O τότε CEO της Renault, Luca de Meo στο συνέδριο Viva Technology στο Parc des Expositions Porte de Versailles στις 22 Μαΐου 2024 στο Παρίσι.
O τότε CEO της Renault, Luca de Meo στο συνέδριο Viva Technology στο Parc des Expositions Porte de Versailles στις 22 Μαΐου 2024 στο Παρίσι. (Photo by Chesnot/Getty Images)

Ο de Meo έχει αφήσει έντονο αποτύπωμα στις προηγούμενες θέσεις του. Μεταξύ άλλων επαναλανσάρισε με επιτυχία το Fiat 500 και πρόσφατα καθοδήγησε τη Renault σε μια νέα, πιο ηλεκτρική εποχή. Αυτό που τον καθιστά ξεχωριστό είναι η ικανότητά του να «διαβάζει» το brand, να χτίζει κουλτούρα και να επανατοποθετεί ένα όνομα με τρόπο που αγγίζει τόσο την καρδιά όσο και το ταμείο του καταναλωτή.

δεδομένα χρηματιστηρίου στην έννοια της οθόνης LED
Credit: 123RF

Η είδηση της τοποθέτησής του έγινε δεκτή θετικά από τις αγορές, με τη μετοχή της Kering να ανεβαίνει κατά 11%, δείγμα των υψηλών προσδοκιών που τον συνοδεύουν. Όμως, ο δρόμος δεν είναι εύκολος. Ο κόσμος της μόδας λειτουργεί με ένστικτο, εικόνα, συνέπεια και αφήγηση. Σ’ αυτό το κομμάτι ο de Meo θα πρέπει να αποδείξει πως δεν είναι απλώς ένας καλός τεχνοκράτης, αλλά ένας νέος storyteller για την επόμενη εποχή της Gucci.

Η Kering, περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται κάποιον που να ξέρει όχι μόνο να “διορθώνει”, αλλά να ονειρεύεται ξανά. Θα είναι αυτός ο CEO η αρχή μιας νέας εποχής για τον γαλλικό όμιλο ή μια κίνηση πανικού σε μια στιγμή κρίσης; Ο χρόνος και η πασαρέλα θα δείξει.

Tags:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Newsletter

#StayInStyle

Λάβετε ειδοποίηση για νέα άρθρα