Διατροφή

Τι είναι αυτή η δίαιτα fasting που κάνουν όλοι τελευταία;

Εσείς θα την κάνατε;

Μαρία Λαϊνά

lily-banse-365344-unsplash 

από την ειδική σε θέματα σακχαρώδους διαβήτη, Ελένη Κουή

Intermittent fasting ή αλλιώς διακεκομμένη (ή διακοπτόμενη ???) νηστεία!

Η αλήθεια είναι ότι η ιδέα του fasting δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά και ότι έχει εξελιχθεί και αλλάξει αρκετές μορφές τα τελευταία χρόνια. Το γενικό πλαίσιο είναι πως μπορείς να τρως σχεδόν ότι θέλεις για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέσα στο 24ωρο.

Οι παρακάτω είναι οι δύο βασικές παραλλαγές του:

  • The 5:2 program:Καταναλώνεις κανονικά για 5 ημέρες και μετά τις υπόλοιπες 2 ακολουθείς ένα πρόγραμμα με πολύ λίγες θερμίδες πχ 500-600 kcal/d.
  • Leangains:Γεύματα επιτρέπονται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα 10 ώρες (για γυναίκες) και 8 ώρες (άντρες). ¨Άρα, υπάρχει μια συνεχόμενη νηστεία για 14-16 ώρες αντίστοιχα. Στην διάρκεια της νηστείας αυτής ΑΝ χρειαστεί να καταναλωθεί κάτι επιτρέπονται σκέτος καφές, ροφήματα/αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και τσίχλα χωρίς ζάχαρη.

Για τις 8-10 ώρες γευμάτων καλό θα είναι να υπάρχουν 2- 3 οργανωμένα γεύματα και αν σε αυτές τις ώρες υπάρχει φυσική δραστηριότητα, όλα τα θρεπτικά συστατικά υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη είναι απαραίτητα!

  • Eat Stop Eat:Το σχεδόν αντίθετο του 5:2, τρώς κανονικά για 5 μέρες αλλά σταματάς οποιαδήποτε κατανάλωση για 1-2 μέρες. Δεν χρειάζεται να είναι συνεχόμενες μέρες.
  • The Warrior Diet:Παρατεταμένη νηστεία για περίπου 20 ώρες και μετά έρχεται ένα μεγάλο ελεύθερο γεύμα στο τέλος της ημέρας.

Σε ποιους ταιριάζει?

Σε άτομα καταρχήν υγιή κατά βάση, που δεν ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη θεραπεία που απαιτεί γεμάτο στομάχι σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης, σε ανθρώπους που το βρίσκουν δύσκολο να βάλουν ένα πρόγραμμα για τα γεύματά τους. Εμμέσως οι περίοδοι αυτοί νηστείας , κάνουν αυτό ακριβώς! Το ίδιο και για τα άτομα που ‘πεινάνε συνέχεια’.

Ευαίσθητες ομάδες όπως εγκύους και άτομα με ιστορικό διαταραχών πρόσληψης τροφής θα πρέπει να αποφεύγουν τέτοιου είδους προγράμματα διατροφής.

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις κυρίως σε ζώα, πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκτός από την ζυγαριά έχει κάποια θετική επίδραση στον μηχανισμό γλυκόζης – ινσουλίνης.

Όποιο και να είναι το γενικό πλαίσιο κάθε διατροφικού προγράμματος πρέπει να το ακολουθήσουμε για να έχει αποτέλεσμα…και για να το ακολουθήσουμε πρέπει να μας ταιριάξει πρώτα!!!

 

Μαρία Λαϊνά