Μιλώντας για αντιγραφές θυμόμαστε αυτό που λένε, ότι δηλαδή στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογέννεση. Η μόδα είναι τέχνη, άρα παρθενογέννεση δεν υπάρχει ούτε στη μόδα. Η απόδειξη είναι ότι πολλές φορές (πολύ περισσότερες από ότι επισημαίνουμε εδώ) ο ένας δημιουργός φτιάχνει κάτι που μοιάζει με του άλλου και εμείς, επειδή είμαστε καλοπροαίρετοι άνθρωποι, θα δεχτούμε ότι ο ένας εμπνέεται από τον άλλον. Άλλωστε αντιγραφές υπάρχουν πολλές και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι κάποιες είναι πολύ πετυχημένες και μόνο ένα πολύ έμπειρο μάτι μπορεί να τις ανιχνεύσει. Αυτές που έχουμε συγκεντρώσει βέβαια, είναι μάλλον εξώφθαλμες και είμαστε σίγουροι ότι θα συμφωνήσετε μαζί μας.
Ξεκινάμε με την πρώτη φωτογραφία, που μόλις είδατε λίγο πιο πάνω. Ο Olivier Rousteing στη συλλογή που παρουσίασε για τον Balmain μόλις πριν από λίγες μέρες στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι έμοιαζε με αυτή που έδειξε ο Stelios Koudounaris στο Madwalk του 2017. Σύμπτωση; Δεν το πιστεύουμε.
Το iconic look του Balenciaga που εμπνεύστηκε ο ίδιος ο Cristóbal το 1967 χρησιμοποίησε σαν έμπνευση ο Alexandre Vauthier για τη συλλογή Spring/Summer 2018 και το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε.
Πριν από λίγες μέρες είδαμε την Off-White συλλογή για το ερχόμενο φθινόπωρο, η οποία μας θύμισε κάτι. Φαίνεται λοιπόν πως εν προκειμένω, ο Virgil Abloh θυμήθηκε τον Raf Simons και την Couture συλλογή που είχε παρουσιάσει για τον Dior και την άνοιξη του 2013. Εδώ μπορούμε να παραδεχτούμε ότι πρόκειται μάλλον για έμπνευση και όχι για μία από τις αντιγραφές.
O Olivier Rousteing έχει κάνει κι άλλες αντιγραφές όπως βλέπετε και για την άνοιξη του 2015 αντέγραψε μία ιδέα που είχε o Givenchy το 1997, παραλείποντας βέβαια το μακρύ πανωφόρι και κρατώντας μόνο το σακάκι με τα cut outs και το παντελόνι.
Ο Anthony Vaccarello έκανε από την αρχή εντύπωση στον Saint Laurent χρησιμοποιώντας όμως, όπως όλοι παραδέχτηκαν, αναφορές από παλιότερες συλλογές του Yves Saint Laurent. Εδώ βέβαια, για τη σεζόν που διανύουμε, σχεδόν αντέγραψε τις μπότες που είχε σχεδιάσει ο Alber Elbaz για τον Lanvin το 2010.
Και δεν ήταν η μοναδική φορά που ο Vaccarello χρησιμοποίησε σαν έμπνευση κάποιον άλλον δημιουργό. Σ’ αυτή του την εκδοχή του little black dress, η αναφορά στον Tom Ford είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρη.
Θα μπορούσαμε κάλλιστα να πούμε «Marc Jacobs VS Marc Jacobs» μιας και το φθινόπωρο του 2013 οπότε και παρουσιάστηκε το πρώτο παλτό που βλέπετε, καλλιτεχνικός διευθυντής του Louis Vuitton ήταν ο Marc Jacobs. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα το φθινόπωρο του 2015 ο δημιουργός παρουσίασε μια ακόμα εκδοχή του συγκεκριμένου παλτό για το προσωπικό του label. Δε μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ακριβώς αντιγραφή, μιας και προέρχεται από τον ίδιο άνθρωπο, αλλά η ομοιότητα είναι εμφανέστατη.
Κλείνουμε με μία από τις εγχώριες αντιγραφές (όχι δεν είναι η μόνη) που μάλιστα προκάλεσε πολύ μεγάλη συζήτηση. Το 2013 η Louise Roe φόρεσε στα Όσκαρ αυτή την τουαλέτα με την υπογραφή του οίκου Monique Lhuillier. Το 2014 ο Konstantinos Melis by Laskos σχεδίασε το φόρεμα της Δούκισσας σε κάποιο live του Dancing with the Stars. Ο Βασίλειος Κωστέτσος ήταν αυτός που επεσήμανε την αντιγραφή και μάλιστα με πολύ βαρείς χαρακτηρισμούς. Βέβαια και κύριος Κωστέτσος δεν ήταν καλά ενημερωμένος καθώς είπε πως η συγκεκριμένη αντιγραφή ήταν από φόρεμα του Elie Saab, αλλά έκανε λάθος.
Η λίστα με τις αντιγραφές δεν έχει τελειωμό, θα επανέλθουμε κάποια στιγμή με ακόμα περισσότερες, σας το υποσχόμαστε.
Ακολουθήστε το InStyle στο instagram